شناسهٔ خبر: 31980452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امضا تفاهم‌نامه همکاری شرکت «آریتی» و «ترکمن نفت» ترکمنستان

شرکت بین المللی «آریتی» با هدف دستیابی به توسعه میدان بزرگ نفت‌خیز در بخش ترکمنی دریای خزر با مقامات مرتبط ترکمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، شرکت بین المللی «آریتی» مستقر در ژنو با هدف دستیابی به توسعه یک میدان بزرگ  نفت‌خیز در بخش ترکمنی دریای خزر با مقامات ترکمنستان تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

ملاقات ریاست شرکت مذکور و شرکت دولتی «ترکمن نفت» در مجتمع نفت و گاز ترکمنستان برگزار و در جریان آن دورنمای روابط دوجانبه در زمینه سوخت و انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

طی این ملاقات همچنین تفاهم نامه ای میان شرکت «آریتی» و شرکت «ترکمن نفت» به امضا رسید که بر اساس آن این شرکت بین المللی قصد دارد از طریق ارائه خدمات مرتبط در توسعه یک میدان نفت خیز شرکت کند.

به این ترتیب، در سال جاری میلادی این شرکت تمام اطلاعات دریافت شده از سوی طرف ترکمنی در مورد میدان «اوزیندا» را که دارای عمیق ترین چاه در منطقه آسیای مرکزی است مورد مطالعه قرار داده در نتیجه قرارداد نهایی امضا خواهد شد.

«قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان در دیدار با «ایگور ماکارف» مدیر عامل شرکت آریتی در مورد امکان توسعه این میدان بزرگ در بخش ترکمنی دریای خزر بحث و گفت و گو کرد.

وی گفت: انجام کارهای مرتبط در میدان اوزیندا در آینده نزدیک امکان توسعه ظرفیت قابل توجه مجتمع نفت و گاز ترکمنستان را فراهم می کند.

طی این ملاقات همچنین به برنامه ریزی ها در زمینه انجام کارهای مربوطه در «بلوک -21» بخش ترکمنی دریای خزر اشاره شد. توجه به این پروژه با ظرفیت چشمگیر آن و فضای مناسب سرمایه گذاری برای تجار خارجی مرتبط است.

رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اهمیت کارهای آتی در بلوک -21 مدیر عامل شرکت آریتی را به کنترل مسائل مربوط به تامین مقررات محیط زیست موظف کرد.

انتهای پیام/.

 

نظر شما