شناسهٔ خبر: 31942486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افغانستان سفیر خود را از اسلام آباد فراخواند

افغانستان سفیر خود در اسلام آباد را به دلیل اظهارات غیر مسئولانه نخست وزیر پاکستان به کابل فرا خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان سفیر خود در اسلام آباد را به دلیل اظهارات غیر مسئولانه نخست وزیر پاکستان به کابل فرا خواند.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان گفت که در اعتراض شدید به سخنان مداخله جویانه «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، علاوه بر فراخواندن سفیر افغانستان در اسلام آباد، معاون سفارت پاکستان در کابل را نیز احضار کرده است.

دفتر سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در باره فراخوان سفیر این کشور از اسلام آباد توضیحات بیشتر نداد اما گفت که وی برای بحث بیشتر درباره سخنان عمران خان فراخوانده شده است.

وزارت امور خارجه افغانستان افزوده است: اظهارت نخست وزیر پاکستان مداخله آشکار در امور داخلی افغانستان و احترام نگذاشتن به حاکمیت ملی است.

گفتنی است که نخست وزیر پاکستان به تازگی با بیان اینکه اشرف غنی و عبدالله عبدالله مانع صلح در افغانستان هستند افزود: ایجاد دولت موقت می تواند بن بست صلح را بشکند.

پیش از این نیز وزارت خارجه افغانستان کاردار سفارت پاکستان را در اعتراض به سخنان عمران خان که گفته بود گفتگوهای صلح پیشرفتی خوبی داشته و به زودی دولت جدید در افغانستان روی کار می آید احضار کرده بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما