شناسهٔ خبر: 31940839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی:

اهل مذاکره و منطق هستیم نه واگرایی/ در چله دوم انقلاب عزت ملی را به نمایش بگذاریم

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:باید مقابله در مقابل ظلم،ستم های استکبار و تجاوزگری، عزت جمهوری اسلامی را به نمایش بگذاریم و این انتظار مقام معظم رهبری است.

صاحب‌خبر -

سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اولویت های سیاست های خارجی کشور گفت: درحالی که در دهه ۶۰ و ۷۰ سیاست‌های ما ظلم ستیزی مقابله با آمریکا، مقابله با صهیونیسم، ایستادن در برابر سلطه گری و نظام استکباری بود، آنقدر عزتمند بودیم و این باعث افتخار ما بود؛ حال چه اتفاقی افتاده است؟

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک درمجلس مطرح کرد: حتی شخصیت هایی که امروز نقش کلیدی در کشور دارند از اینکه با آمریکا مبارزه کرده اند به خودشان می بالیدند و افتخار می‌کردند؛ حال چه شده که برخی می گویند آمریکا کدخداست و باید با آن کنار بیاییم و یا فکر می‌کنند که راه عزت ما در تسلیم شدن است؛ در واگرایی و همرنگ شدن با استکبار است.

راه عزت را گم نکنیم

وی با اشاره به بیانیه "گام دوم انقلاب"مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، مطرح کرد: این عزت و سربلندی به خاطر مقابله با استکبار و آمریکا بود، ایستادن درمقابل با گردن کشان و قلدرمآب ها  بوده است و حالا چه شده است که ما راه عزت را گم کرده ایم.

نقوی حسینی با اشاره به شاخصه های"عزت، حکمت و مصلحت" در سخنان رهبری، افزود: برخی فکر می کنند اگر در مقابل نظام استکبار زانو زده و تسلیم خواسته‌های آنها شویم، همراه آنها شویم؛ عزتمند خواهیم شد، چرا این اتفاق افتاده است؟ مقام معظم رهبری به ارتباط با دیگر کشورها در سایه عزت ملی اشاره دارند و در چله دوم انقلاب و در آستانه پنجاه سالگی انقلاب باید به پختگی درک ایم مفهوم رسیده باشیم.

عزت این نیست که در نظام سرمایه داری جهانی هضم شویم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی و عزت را باید با قدرت به نمایش بگذاریم، اظهار کرد: باید با مقابله در برابر ظلم، ستم های استکبار و تجاوزگری، عزت جمهوری اسلامی را نشان دهیم؛ این انتظار مقام معظم رهبری است. لذا عزت این نیست که در نظام سرمایه داری جهانی هضم  شویم؛ اگر هدف این بود که دیگر نیازی به انقلاب نبود؛ رژیم شاه  وجود داشت که بسیار هم با استکبار همراه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ارتباط با دنیا به شرط عزتمندی و مرزبندی با دشمن، تصریح کرد: ارتباط با دنیا جزء اصول سیاست‌های خارجی کشور ما است؛ ما اهل مذاکره واهل منطق هستیم؛ اهل گفت و گو هستیم و با همه دنیا هم همکاری می‌کنیم، اما این به معنی واگرایی، تبعیت و هضم شدن در نظام استکباری نیست./

پایان پیام

نظر شما