شناسهٔ خبر: 31939828 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه لبنانی: همکاری کشورهای عربی با ایران کلید مبارزه با اسرائیل است

تهران - ایرنا - روزنامه لبنانی البناء در گزارشی به قلم عصام النعمان نویسنده و تحلیلگر مسائل خاورمیانه با بررسی پیامدهای اقدام آمریکا در خصوص جولان، تاکید کرد: کشورهای عربی برای ایستادگی برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران را انتخاب کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه البناء، آنچه ترامپ قصد اجرای آن را دارد معامله قرن نیست بلکه خنجر قرن است که با انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس بر روح و پیکر قدس فرو رفت و سپس با به رسمیت شناخته شدن جولان اشغالی به عنوان بخشی از اراضی رژیم صهیونیستی پیکره سوریه را جریحه دار کرد.
از سوی دیگر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا که به تازگی به لبنان سفر کرده بود، مسئولان و مقام های لبنانی را تهدید کرد تا به حمایت سیاسی خود از حزب الله پایان دهند چرا که در غیر این صورت تحریم های همه جانبه مشابه تحریم ها علیه ایران، شامل لبنان نیز خواهد شد.
به نوشته این نشریه لبنانی، خنجرهایی که ترامپ یا به تعبیر بهتر آمریکا بر پیکره قدس، جولان و لبنان وارد کرده است، پیامدهایی خواهد داشت که فقط محدود به این مناطق نخواهد بود بلکه بسیاری از کشورهای عربی و مسلمان را هم شامل می شود.
تصور کنید که ترامپ، این شخص متوهم با تفکر صهیونیستی خود بتواند در دور بعدی انتخابات آمریکا در سال 2020 پیروز شود، اقدام بعدی وی قطعا به رسمیت شناختن کرانه باختری به عنوان بخشی از سرزمین ادعایی رژیم صهیونیستی خواهد بود.
روزنامه البناء ادامه داد: چشم طمع اسرائیلی ها و آمریکایی ها به کشورهای عربی از نیل تا فرات امتداد دارد و هیچ حد و مرزی برای این طمع ترسیم نشده است، اکنون دیگر وقت آن رسیده که کشورهای عربی از خواب غفلت بیدار شده و با هشیاری روابط سیاسی و بین المللی خود را با دیگر کشورها بازسازی کنند.
اکنون کشورهای عربی باید با درک شرایط منطقه، مسئولیت و دین خود را برابر این اقلیم ادا کنند و بدانند که در صورت عدم اتخاذ یک موضع مناسب و واحد برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی، چه پیامدهایی در انتظار آنان خواهد بود.
عصام النعمان در ادامه این گزارش به چند نکته مهم اشاره کرد و نوشت: نخست آن که درگیری و تنش در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و یمن با مدیریت فعلی کاخ سفید ادامه خواهد داشت و تل آویو و واشنگتن هر کشوری را که با ایران همراهی کند، آسوده نخواهند گذاشت.
دوم، حملات چند جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و هم پیمانان عرب آن با هدف سیطره تل آویو بر همه اراضی فلسطین اشغالی انجام می شود و پس از پایان این ماموریت صهیونیستی، منابع غنی نفتی و گازی لبنان در دریا هدف قرار می گیرد و در نهایت کار به مبارزه مستقیم با حزب الله و نابودی این جنبش می رسد.
پس از اجرای همه این توطئه ها نوبت به تقسیم سوریه می رسد، کاری که در جنگ هشت ساله علیه سوریه موفق به انجام آن نشدند.
سوم، اگر مجال جولان و اشغالگری برای صهیونیست ها باز باشد قطعا قدم بعدی آنان تجزیه عراق به سه قسمت کردی، شیعی و سنی خواهد بود و در این صورت است که غارت ثروت های ملی عراق برای واشنگتن و تل آویو به راحتی امکان پذیر می شود.
چهارم، آمریکا با حمایت طرف های یمنی هم پیمان سعودی، سیطره خود بر یمن را تکمیل می کند و یمن را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند و در این صورت یک معبر امن آبی برای اسرائیل در تنگه باب المندب شکل می گیرد و این رژیم می تواند به راحتی کانال تجاری خود با جنوب شرق آسیا و اروپا را گسترش دهد.
پنجم، عادی سازی روابط کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی به بالاترین سطح خود می رسد و این کشورها با توطئه صهیونیست ها یک ائتلاف عربی اسرائیلی برای مقابله با ایران تشکیل می دهند که هدف آن ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.
در ادامه گزارش این نشریه لبنانی آمده است: با توجه به پیامدهای یاد شده که به حقیقت پیوستن آن ها دور از واقعیت نیست، منطقه و امت عربی با فاجعه ای بی سابقه رو به رو می شود و کشورهای عربی باید برای جلوگیری از قوع این فاجعه یک طرح راهبردی برای مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی در نظر بگیرند و برای مقابله اقتصادی و نظامی با آنان آماده شوند، این موضوع جز با اتحاد کشورهای عربی و رفع اختلافات با ایران و ترکیه قابل حل نمی باشد.
کشورهای عربی باید اختلاف خود با ایران را کنار گذاشته و همکاری های نظامی و امنیتی را با این کشور افزایش دهند تا اینکه بتوانند برابر طرح ها و توطئه های آینده واشنگتن در منطقه ایستادگی و آن را ناکام بگذارند.
شبد**خاورم**9208**1455**1379

نظر شما