شناسهٔ خبر: 31934590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی کامل سپاه کربلای مازندران برای بازسازی مناطق سیل‌زده

سرهنگ بخشی گفت: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رود‌ها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها اعلام می‌دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ پاسدار جواد بخشی مسئول ستاد بحران سپاه کربلای مازندران در گفتگویی با اشاره به عظمت و همت بسیجیان و پاسداران این سپاه، در یاری به مردم نیازمند و حادثه دیدگان سراسر کشور، بحران شدت بارندگی، سیل و طغیان اخیر مازندران که از ۲۷ اسفند در استان مشکل و اختلال ایجاد کرد را در برابر اراده امدادی خدماتی و کمک رسانی به موقع و بی وقفه مجاهدان سپاه و بسیج ناچیز دانست.

وی ضمن بیان اینکه سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم عزیز خواهد ماند، اظهارکرد: سپاه کربلای مازندران آمادگی کامل خود را به منظور ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی طی سه ماه، ساماندهی حریم رود‌ها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها اعلام می‌دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع می‌باشد.

وی با استناد به دستور فرمانده کل قوا به نیرو‌های مسلح مبنی بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استان‌های مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، به بزرگی و عمق حادثه اشاره و افزود: به همین جهت ۵ استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی ۴۷ سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استان‌های معین مازندران مشخص، که ظهر امروز فرماندهان آنان برای تعیین وظائف و چگونگی اجرای امر در این استان حاضر شده تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه دیده رافراهم سازند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا از ایجاد خسارت و تخریب ۱۰۰% به ۵۴۶ واحد مسکونی، تخریب ۶ دهنه پل اصلی، ۶۰ دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی، تخریب ۱۸۵۰ کیلومتر راه فرعی، آسیب به ۱۸۰ واحد دامداری و ... با برآورد بالغ بر ۱۲۱۴ میلیارد تومان و همچنین در بخش کشاورزی ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت در استان خبر داد و از آمادگی سپاه کربلا برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه‌ها خدمات رسانی به مردم مازندران، در صورت موافقت دولت یادکرد.

سرهنگ پاسدار بخشی با اشاره به اینکه در صورت موافقت و همکاری دولت با سپاه، ظرف سه ماه، احداث واحد‌های مسکونی تخریبی در سطح ۱۰ شهرستان مازندران به مرحله بهره برداری خواهد رسید، اظهارداشت: در مناطق بالادست استان مانند بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش برف و باران خسارت زیادی به ابنیه و راه‌های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرارگردید که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استاندارد سازی راه‌ها توسط سپاه انجام می‌شود.

مسئول ستاد بحران سپاه کربلا با یادآوری اینکه پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله ۲۰۰ پاسدار و بسیجی به شهر و مرکز بحران که بیشترین خسارات را داشت (کیاکلا درشهرستان سیمرغ) عزیمت کردند افزود: با توجه به اینکه سپاه کربلا امداد رسانی به موقع و موثر به مردم را مهم می‌داند، از همان آغازین ساعت وقوع حادثه، عملا فعالیت‌های امدادی و خدمات رسانی به مردم را آغاز کرد و در همین راستا ابتدا برای نجات جان مردم، همه ساکنین کیاکلا را به وسیله جت اسکی و قایق به نقطه امن انتقال داد.

سرهنگ بخشی با اشاره به کارگیری از توان لجستیکی سپاه از قبیل؛ ۱۰ دستگاه کامیون، بیل مکانیکی، لودر و ... از پیگیری برای حل مشکلات کلان حادثه خبر داد و گفت: با ایجاد این حادثه، برق، آب، تلفن و موبایل منطقه مربوطه ده‌ها ساعت قطع بود که مردم برای جابجایی در شهر کیا کلا از میدان شهید کشوری تا میدان حضرت ولیعصر (عج) را با قایق و جت اسکی طی می‌کردند.

وی در تشریح عمق حادثه و عملیات امدادی سپاه در جمع کمیته اطلاع رسانی سپاه کربلا، از گرفتاری ۷۵۲ روستای مازندران در برفی به ارتفاع ۱ تا یک و نیم متر خبر داد که سپاه و بسیج به منظور نجات مردم اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما