شناسهٔ خبر: 31924411 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آخرین تصمیمات در مورد استان‌های درگیر سیل

وزیر کشور آخرین تصمیمات در مورد استان‌های درگیر سیل را تشریح کرد

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر کشور در گفتگو با خبر سراسری گفت: امروز اولویت ما در استان گلستان تخلیه آب آق قلا و گمیشان است. با توجه به اینکه سطح آب کمی پایین آمده و سرعت روان آب بالا رفته، نیرو‌ها در محل مستقر بوده و در برای تخلیه آب در مصب رودخانه به فعالیت مشغول هستند تا نهایتا تخلیه آب انجام شود.
وی گفت: کلیه امور و خدمات رسانی و کمک‌هایی که از دستگاه‌های مختلف مردم رسیده به موقع و به تناسب توزیع می‌شود.
دکتر رحمانی فضلی ادامه داد: با توجه به بارش شدیدی که امشب در گلستان داریم، امیدواریم مردم استان، بویژه مردم منطقه آق قلا، گمیشان، خواجه نفس و سیمین شهر با هوشیاری بیشتری استراحت کنند و مواظب باشند که مشکلی پیش نیاید. هر چند که اطمینان در این خصوص داده شده، ولی باید توجه بیشتری داشته باشند و شرایط را در نظر بگیرند.
وزیر کشور افزود: چهار روز قبل به استان‌ها اعلام شد که جبهه هوای پربارش را پیش رو داریم و آمادگی لازم را به کلیه استان‌ها اعلام کردیم و همه مرخصی ها را در این ایام لغو و ستاد بحران برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام داد.
وی گفت: از شب گذشته که بارندگی در گلستان صورت گرفته و امروز هم در بیشتر نقاط کشور بارش داشتیم می‌توان گفت که مدیریت و کنترل صحنه خوب انجام شده به جز حادثه‌ای که در شیراز علیرغم تذکرات و اطلاع رسانی که انجام شده بود اتفاق افتاد و شاهد تلفات و خسارات جانی بودیم.
در بقیه استان‌ها آبگرفتگی، طغیان رودخانه‌ها و هچنین قطعی برق و آب در روستا‌ها را داریم که به سرعت بازسازی می‌شود.
دکتر رحمانی فضلی گفت: از مردم استان‌هایی که در آنها بارش هست تقاضا داریم به اطلاعیه‌ها و خبر‌هایی که در حوزه بارندگی به آنها می‌رسد حتما توجه داشته باشند به خصوص مسافرینی که به جغرافیای منطقه آشنایی ندارند کاملا این شرایط را رعایت کنند.
وی ادامه داد:به کلیه استانداری‌ها اعلام شده که امکانات اقامتی مناسبی برای مسافرین در استان‌های مختلف تدارک ببینند تا در صورتی که با اتفاقات بارش و سیلاب مواجه شدند حتما به آنها خدمات لازم جهت اسکان و استراحت در اختیارشان قرار گیرد.
وی گفت: از مردم تقاضا دارم که در شرایطی که در چند استان با حادثه مواجه هستیم به همدیگر کمک کنند و به دستورالعمل‌های ستاد بحران توجه جدی شود.
<div id="video-display-embed-code_3322595"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2386525/3322595?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما