شناسهٔ خبر: 31923166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست فرمانداری رامهرمز خبر دستور تخلیه بخشی ازاین شهر را رد کرد

اهواز- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان رامهرمز خبر صدور دستور تخلیه فاز چهار این شهر را تکذیب کرد.

صاحب‌خبر -

موسی ممبینی شامگاه دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت شهرستان عادی است ، دستور تخلیه هیچ قسمتی از شهر داده نشده و هیچگونه مشکلی در زمینه اسکان مسافران نوروزی و یا تردد در مسیرهای مواصلاتی وجود ندارد.
وی یادآور شد: فاز چهار یکی از مناطق شهر رامهرمز است که در وضعیت عادی دارد و هیچگونه رواناب و یا سیلابی آن را تهدید نمی کند.
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رامهرمز از مردم خواست که به شایعات در فضای مجازی توجه نکنند و اخبار واطلاعات را از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.
وی یادآور شد: اعضای این ستاد در آمادگی کامل هستند و دستگاه های اجرایی بصورت کاملا عادی در حال ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی هستند.
سرپرست فرمانداری شهرستان رامهرمز با تاکید بر اینکه همه مسئولان و مدیران شهرستانی در محل خدمت خود حضور دارند، بیان داشت: این روند تا پایان ایام تعطیلات نوروزی نیز ادامه خواهد داشت.

*خروجی سد جره عادی است
ممبینی همچنین در خصوص تمهیدات ایجاد شده برای کنترل خروجی سد خاکی جره در شهرستان رامهرمز ، بیان داشت: مدیریت آب در این سد بر اساس اصول علمی و مدیریتی در حال انجام است.
وی یادآور شد: در حال حاضر ورودی آب به سد 70 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آب 50 متر مکعب برثانیه است.
نماینده عالی دولت در شهرستان رامهرمز یادآور شد: در صورت افزایش بازندگی ها در بالا دست این سددبی آب ورودی و خروجی تغییر خواهد کرد و با این وجود جای هیچگونه نگرانی نیست.
حجم بدنه سد خاکی مخزنی جره با هسته رسی شش میلیون و 200 هزار متر مکعب بوده و ظرفیت تخلیه سیلاب آن حداکثر پنج هزار و یکصد متر مکعب در ثانیه‌ است.
بر اساس این گزارش، در پی پیش بینی بارش شدید تا 2 روز آینده، آماده باش سیل در 10 استان اعلام شده است.
هواشناسی ورود سامانه بارشی، از اواسط روز شنبه لغایت اوایل چهارشنبه هفته آینده را پیش بینی کرده که طی این مدت افزایش ابر، رگبارباران ، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه تا شدید به همراه تندباد لحظه ای و به تبع آن آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت. طبق این پیش بینی بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال غربی، شمالی، شمال شرقی، شرقی و مرکزی استان شامل حوزه های آبریز کرخه، دز و کارون و مارون خواهد بود.
9931/6002

نظر شما