شناسهٔ خبر: 31918794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فارن پالیسی: چین سیستم های اسراییل را هک می کند

تهران – ایرنا – تارنمای 'فارن پالیسی'روز دوشنبه به نقل از شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی ادعا کرد که چین برای به دست آوردن اطلاعات فنی و صنعتی که آمریکا در اختیار این رژیم قرار می دهد، سیستم های اطلاعات تکنولوژیک اسراییل را هک می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این تارنما افزود: اسراییل در دهه های گذشته برای تشویق سرمایه گذاری خارجی وخصوصی سازی دارایی های ملی و واحد های تولید خدمات تلاش کرده و همچنین به دنبال گسترش بازارهای بین المللی برای صادرات کالا از سرزمین های اشغالی بوده است و در این راستا، اقتصاد روبه رشد آسیا و به ویژه چین مورد توجه اسراییل بوده است.
'فارن پالیسی'به نقل از بررسی اخیرمحرمانه جامعه اطلاعاتی اسراییل ادعا کرد:بین سالهای 2012 تا 2017سرمایه گذاری چین در خاورمیانه 1700درصد رشد کرده و در مجموع 700 میلیارد دلار در منطقه سرمایه گذاری کرده است. نزدیک به نصف این مبلغ در بخش انرژی،قریب 150میلیارد دلار در بخش پژوهش و توسعه، 113میلیارد دلار دربخش صنعت، 103میلیارد دلار در بخش حمل ونقل، درحدود 68 میلیارد دلار درزمینه نظامی و4میلیارد دلار به صورت وامهای فاینانس سرمایه گذاری شده است و تنها 155 میلیون دلار به صورت کمکهای انساندوستانه در منطقه هزینه شده است.
بین سالهای 1992 تا 2017، تجارت چین با اسراییل از 50 میلیون دلار به 13 میلیارد دلار رسیده است و به بزرگترین شریک تجاری اسراییل در آسیا و بعد از اتحادیه اروپا و آمریکا، سومین شریک تجاری اسراییل در دنیا شده است.
واردات چین از اسراییل در نیمه نخست سال 2018 به دومیلیارد و هفت صدو هفتاد میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 2017 از رشد 47 در صدی برخوردار شده است.
تارنمای'فارن پالیسی'نوشت:روسیه و چین در سالهای اخیرتلاشهای جاسوسی خود را در اسراییل گسترش داده اند تا به اطلاعات شرکتهای فناوری اسراییل در بخش دولتی و خصوصی دسترسی پیدا کنند و از آن طریق به اطلاعات تکنولوژیکی (فناوری) آمریکا به عنوان نزدیکترین متحد اسراییل دست یابند.
چین دو شرکت صادرات اسلحه اسراییل در صنایع هوافضا و رافایل و سیستمهای 'البیت' را مورد هدف قرارداده است. دو شرکت اول در آمریکا هم شرکتهای اقماری دارند واسراییل را برای ساخت تسلیحات بسیار پیشرفته یاری می دهند.صنایع موشکی و هواپیمایی از این جمله اند. این طرح ها و اطلاعات تجاری به شدت مورد توجه موسسه های اطلاعاتی و دولتهای خارجی هستند.
اروپام **1416**1590

نظر شما