شناسهٔ خبر: 31915548 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تظاهرات گسترده شهروندان یمنی در آستانه پنجمین سالگرد مقاومت

شهروندان یمنی ساکن استان عمران با برگزاری تظاهرات گسترده ای بر ادامه راه مقاومت تاکید کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المسیره؛ مردم یمن در استان عمران تظاهراتی با شعار «در سال پنجم مقاومت، با عزت و اقتدار با دشمن می جنگیم» برگزار کردند.

محمد الصدیق خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: چهارمین سالگرد تجاوز به یمن گذشت و شهروندان یمنی وارد پنجمین سال مقاومت در برابر این تجاوزگریها شدند . شهروندان یمنی در مرکز استان عمران و بخش های مختلف آن تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و گزینه های جدیدی را برای سال جدید مقاومت خود در نظر دارند.
شیخ عبدالعزیز خرفشه مسئول اجتماعی استان عمران در این زمینه گفت: «امروز با گذشت چهار سال از تجاوزگریها، بحمد الله ما در حالی وارد سال پنجم این تجاوزات می شویم که اعتماد بیشتری به پیروزی خدا داریم و با پایداری و مقاومت بیشتری در برابر متجاوزان خواهیم ایستاد».
شیخ امین فراص نیز خطاب به تظاهرکنندگان یمنی در این مراسم گفت: «امروز حضور شما در این تظاهرات نشان دهنده مقاومت و پایدار شما و به چالش کشیندن متجاوزان ظالم است».
شیخ صالح المخلوس نیز گفت: «این حضور گسترده مردم در بیست و ششم مارس نیز همچنان در میدانهای نبرد با عزت و شرافت و قهرمانی های خود پایداری خواهند کرد».
خبرنگار المسیره افزود: نسل های مختلف شهروندان یمنی بر پایداری ومقاومت خود تاکید می کنند آنها شعار مرگ بر کسی سر می دهند که زنان و کودکانشان را از چهال سال گذشته تاکنون به قتل می رساند.
فیصل جهمان استاندار عمران نیز در مصاحبه با خبرنگار المسیره گفت: «ما به دشمنان تاکید می کنیم که شهروندان یمنی ساکن استان عمران نیز همانند سایر آحاد ملت یمن راه مقاومت و پایداری را ادامه می دهند و شهدای خود را تقدیم می کنند و از جبهه های نبرد حمایت می کنند».
قاضی عبدالکریم الشامی رئیس دادگاه استیناف استان عمران نیز با حضور در این مراسم گفت: «ما چهارمین سال تجاوز به یمن را در حالی پشت سر می گذاریم که ملت یمن همچنان سربلند است و در همه زمینه های نظامی و امنیتی مقاومت کرده است».
عبدالله المنتصر یکی از شهروندان یمنی نیز در مصاحبه با خبرنگار المسیره گفت: «تجاوز هر چقدرهم که طول بکشد و زنان وکودکان را به هر میزان که بکشند باز هم ملت یمن در مقاومت و ایستادگی خود ثابت قدم خواهد بود».
شیخ اسد الحاذق نیز در این باره گفت: «ملت یمن با حضوز جوانمردان خود مقتدر و بر اصول و عقاید و اخلاق خود پافشاری می کند».
خبرنگار المسیره افزود: مردم به این جوانمردان افتخار می کنند زیرا مقاومت آنان وحشی گری های آمریکایی را نیز شکست داده است.
شیخ محسن فروان یکی از شیخ های حجور نیز گفت: «ما چهار سال است که در حال مقاومت هستیم و در این راه صبر پیشه کردیم».
شیخ جبران مرفق رئیس جریان همبستگی قبیله های استان عمران نیز گفت: «مردم استان عمران ثابت و استوار و آماده ایستاده اند و در یک صف در مقابل دشمن خواهند بود».
شیخ احمد حسین ماهر الغولی نیز گفت: «چهار سال است که از درگیری بادشمن می گذرد. سالهای دیگر درگیریهای جوانمردان یمنی با متجاوزان شدیدتر خواهد بود».
یکی دیگر از شهروندان یمنی نیز گفت: «بدانند که ما از جنگجویان ، سلاح ها و مهمات و قدرت بیشتری برخورداریم».
احمد حمود القحوم نیز گفت: «ما نه تنها چهار سال مقاومت کردیم بلکه آمادگی داریم پنج یا شش و حتی ده سال دیگر مبارزه کنیم.. ما از این جنگها هراسی به دل راه نمی دهیم ».
خبرنگار المسیره افزود: این جمعیت گسترده در آستانه ورود به پنجمین سالگرد مقاومت در برابر تجاوزگریها، به خیابان ها آمده اند تا به جهان اعلام کنند که مردم یمن در سال پنجم بیش از پیش در مقابل متجاوزان مقاومت خواهند کرد».

نظر شما