شناسهٔ خبر: 31913107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از 152 هزار نفر بقاع متبرکه خراسان جنوبی را زیارت کردند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی گفت: از 28 اسفند 97 تا چهارم فروردین امسال 152 هزار و 373 نفر به بقاع متبرکه استان مشرف و از این تعداد 33 هزار و 653 نفر در محل های اقامتی اسکان داده شدند.

صاحب‌خبر -

حجت‌ الاسلام پرویز بخشی‌ پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظرفیت اسکان برای بیش از 130 هزار مسافر نوروزی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان فراهم شده است.
وی گفت: این اقدام در راستای اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفند آغاز شد و تا 15 فروردین ماه جاری انجام می‌شود.
وی با اشاره به امکان اسکان زائران در امامزادگان بین ‌راهی افزود: زائران می توانند برای اقامت چند روزه از امکانات سوئیت ها در بقاع متبرکه و به شکل موقت از کمپ های ایجاد شده استفاده کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه امسال ویژه برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی با عنوان طرح آرامش بهاری در جوار 55 بقعه متبرکه و امامزاده استان اجرا می‌شود.
وی گفت: در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اجرای برنامه‌های نوروز 98 در بقاع متبرکه به دو بخش فرهنگی و رفاهی تقسیم‌ بندی شده است.
بخشی پور ادامه داد: در بخش رفاهی خدام ثابت و افتخاری بقاع در حال آماده باش و به ‌صورت شبانه‌ روزی به زائران و مسافران نوروزی خدمت ‌رسانی می ‌کنند.
وی هدف از اجرای طرح آرامش بهاری را مقابله با هجمه ‌های دشمنان در زمینه فرهنگی بیان کرد و گفت: در این راستا ویژه برنامه‌هایی با محوریت نشر معارف اهل بیت (ع)، تعمیق و گسترش فرهنگ مهدویت برای غنی سازی اوقات فراغت مسافران نوروزی در جوار اماکن متبرکه استان اجرا می ‌شود.
وی یادآور شد: طرح آرامش بهاری همراه با برپایی 38 خیمه معرفت شامل غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه چند رسانه‌ای، ایستگاه‌های همه واقف باشیم، غرفه ویژه کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی محافل ادعیه خوانی و سخنرانی با همکاری 60 مبلغ بومی و اعزامی در جوار بقاع متبرکه اجرا می ‌شود.
استان خراسان جنوبی 96 بقعه متبرکه دارد که از این تعداد 60 مکان مقدس متعلق به امامزادگان (ع) است.
9893*3028

نظر شما