شناسهٔ خبر: 31911439 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ژاپن و آلمان با موضع آمریکا در مورد جولان سوریه مخالفت کردند

تهران - ایرنا - دبیر کل کابینه ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان اعلام کردند که به رغم بیانیه رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر رسمیت بخشی به اشغالگرهای رژیم صهیونیستی، موضع این کشورها درباره الحاق بلندی های جولان سوریه به خاک فلسطین اشغالی تغییری نکرده است و همچنان مخالف این موضوع هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری صنعاء سوریه ، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در توییتی نوشت : « پس از 52 سال، وقت آن رسیده که آمریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را کاملا به رسمیت بشناسد. این برای امنیت اسرائیل و ثبات منطقه اهمیت استراتژیک دارد.»
«یوشی هید سوگا» دبیر کل کابینه ژاپن با انتشار بیانیه ای که از رسانه این کشور پخش شد اعلام کرد، سیاست های دولت ژاپن در قبال اسرائیل تغییری نکرده است و توکیو همچنان بر موضع خود مبنی بر به رسمیت نشناختن بلندی های جولان سوریه به عنوان بخش تحت کنترل اسرائیل پافشاری می کند.
در همین حال «هیکو مس» وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن محکوم کردن سخنان ترامپ درباره جولان اشغالی ، بر موضع کشورش مبنی بر این که جولان بخشی از کشور سوریه است که توسط رژیم اسرائیل اشغال شده است ، تاکید کرد.
یک مجله آلمانی به نقل از مس نوشت ، او با تاکید بر این که جولان همچنان بخشی از سوریه است گفت که آلمان طبق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل پیوستن جولان را به اسرائیل به رسمیت نمی شناسد.
**آساق**9470**1104**

نظر شما