شناسهٔ خبر: 31909837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

ترامپ تبرئه شد؛ دموکرات‌ها واکنش نشان دادند

صاحب‌خبر -

دادستان کل آمریکا: هیچ مدرکی درباره همدستی ترامپ با روسیه وجود ندارد

ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد مولر در تحقیقات خود گزارش داده هیچ سرنخی مبنی بر همکاری آشکار و هدفمند ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرده است.

 

به گزارش سرپوش، ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، در تحقیقات خود گزارش داده هیچ سرنخی مبنی بر همکاری آشکار و هدفمند ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرده است.

 

ترامپ: گزارش مولر من را از تمام اتهامات تبرئه کرد

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با غیرقانونی خواندن تحقیقات رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ این کشور، گفت در گزارش نهایی این تحقیقات از تمام اتهامات تبرئه شده است.

 

ترامپ در مصاحبه کوتاه خبری با اشاره به انتشار خلاصه گزارش رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا از سوی وزارت دادگستری، گفت: بعد از تحقیقاتی طولانی، بعد از اینکه افراد بسیاری شدیدا آسیب دیدند... اعلام شد که هیچ تبانی با روسیه در کار نبوده است.

 

ترامپ گفت: «این مسخره است. زیرا اساسا از ابتدا هم هیچ تبانی با روسیه نبوده است. هیچ موقع نیز ممانعتی در مسیر اجرای تحقیقات انجام نشده است. من کاملا تبرئه شدم.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا، پرونده‌سازی حول ارتباط تیم انتخاباتی‌اش با روسیه را تخریب غیرقانونی وجهه خود دانسته و اظهار داشت: «شرم‌آور است که کشور ما چنین دوره‌ای را طی کرد. واقعا شرم‌آور است که رئیس‌جمهور شما مجبور شد چنین دورانی را پشت سر بگذارد.»

 

ترامپ با بیان اینکه علیه بازرسان و کسانی که ادعای ارتباط با روسیه را مطرح کردند اعاده حیثیت می‌کند، اضافه کرد: «این یک تخریب غیرقانونی بود که شکست خورد و امیدوارم کسانی در طرف مقابل، مورد تحقیقات قرار گیرند.»

 

پیش از این ویلیام بار، دادستان کل آمریکا اعلام کرد رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیقات درباره تبانی روسیه با کمپین انتخاباتی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶، در تحقیقات خود گزارش داده هیچ سرنخی مبنی بر همکاری آشکار و هدفمند ترامپ یا تیم انتخاباتی او با روسیه پیدا نکرده است.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

نظر شما