شناسهٔ خبر: 31907790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

محمدعلی کشاورز: هیچ‌وقت متوجه نشدم چرا «پدرسالار» آنقدر طرفدار دارد؟

مدت زیادی است "اسدالله‌خان" یا "پدر سالار" تلویزیون فیلمی بازی نمی‌کند، حال خوبی ندارد اما هنوز دغدغه‌مند است پرچم توسعه فرهنگ و هنر این مرز و بوم به اهتزاز درآید.

صاحب‌خبر -
به گزارش تسنیم،محمدعلی کشاورز را چند نسل بر پرده سینما و صفحه تلویزیون دیده‌اند و او را به یک استاد مسلّم بازیگری می‌شناسند. چند سالی است به خاطر بیماری از دنیای هنر دور مانده و جای خالی‌اش در ایفای نقش ماندگار احساس می‌شود. او همیشه سعی می‌کرد برای ماندگاری اثر تلاش کند و دغدغه‌اش نوستالژی‌شدن بازی و اثرش برای مخاطب بود. اتفاقی که امروز کمتر می‌افتد و تجارت جای دغدغه‌مندی را گرفته است.

کشاورز درباره نسل جدید بازیگران و هنرمندان سینما و تلویزیون  تصریح کرد: من از نسل جوان امروز این درخواست را دارم که به جوانی‌شان و رشد و توسعه‌ای که می‌توانند در وجود خودشان و جامعه‌شان ایجاد کنند ببالند. جوان‌های ما راه بزرگان‌شان را در پیش بگیرند و از هیچ کوششی برای سرافرازی مملکت‌شان دریغ نکنند. آنچه مهم است اعتلای ایران، ایران و ایران بزرگ است که مردم بزرگ و غیوری دارد. همیشه برای بزرگ ماندن ایران و ایرانی کوشش کنید که سرزمین اهورایی ایران در طول تاریخ همیشه بزرگ و سرافراز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: من همیشه به ایرانی بودنم افتخار کرده‌ام و در آستانه عید نوروز چقدر خوب است که این جاودانگی تمدن و فرهنگ‌مان را نیز جشن بگیریم. به واقع عید نوروز عید بزرگ مردم ایران است و عید مردم بزرگ دنیا هم هست. ما نیازمند آثار کمدی چون «کفش‌های میرزا نوروز» درس‌آموز است که متاسفانه امروز کمتر معنی طنز و کمدی را می‌دانیم و فیلم‌هایی که با این عنوان ساخته می‌شود بیشتر لودگی است. فیلمسازان ما باید ژانرهای مختلف کمدی را بشناسند و بدانند که کمدی انواع و اقسام مختلف دارد که در ایران درست به آن پرداخته نمی‌شود.

نظر شما