شناسهٔ خبر: 31907367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نوروز

شاهین دژ، میزبان مهمانان نوروزی

مردمان باصفا و یکرنگ شاهین دژ شهر خوش آب و هوای جنوب آذربایجان غربی در ایام نوروز سفره سخاوتشان را به پای مهمانان نوروزی گسترانیده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، حمام قپان، سنگ نبشته های روستای جوشاطو، غارهای سنگی بی بی كند، آبشار اوزان، آبشار قوزلو و ساحل زیبای زرینه رود از جاذبه ها و بناهای تاریخی شاهین دژ به شمار می رود.

غارهای بی بی كند بر فراز كوهی مشرف بر شهر قرار گرفته كه از سمت جنوب و شرق كوهستان و از سمت غرب و شمال به دشت شاهین دژ محدود می شود.
علاوه بر آثار كهن و تاریخی شاهین دژ، وجود رودخانه های زرینه رود و روداجرله چشم اندازهای زیبا و دیدنی برای مسافران نوروزی فراهم می كند.

از محصولات كشاورزی شاهین دژ می توان به جو، گندم، سیب و محصولات جالیزی، محصولات دامی ولبنی اشاره كرد اما آنچه این شهرستان را به سرزمین معروف كرده آب وهوای چهار فصل و زیبای آن و نیز ییلاقات بكر و منحصر بفرد است.

<div id="video-display-embed-code_3318542"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2385702/3318542?width=400&height=300"></script></div>
گزارشگر: ناصر کریمی

نظر شما