شناسهٔ خبر: 31906525 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس سوریه: دولت با خودمختاری کردها مخالف است

تهران - ایرنا - یک نماینده مجلس سوریه روز یکشنبه گفت: دولت با هرگونه خودمختاری کردها (در شمال و شمال شرق کشور) مخالف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، این سخنان را «سامر محمد الدبس» نماینده استان دمشق در مجلس سوریه در پاسخ به درخواست نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) از دولت این کشوردر مورد به رسمیت شناختن دولت خودمختار بر مناطق شمال و شرق سوریه گفته است.
نماینده استان دمشق تصریح کرد: سوریه همچنان یک کشور متحد و تحت حکومت یکپارچه اداره خواهد شد وموضوع خودمختاری به صورت کامل از سوی دولت مردود است.
وی با تاکید بر این که «تمام مناطق کشور بار دیگر به کنترل دولت قانونی سوریه باز خواهد گشت»، اضافه کرد: اگر در زمان حاضر شرایط جدیدی وجود دارد و کردها تلاش می کنند آن را مانند حوادثی که در استان ادلب روی داد، بر شرق سوریه نیز تحمیل کنند، این مساله یک شرایط موقتی است، چرا که دولت بزودی تمامی مناطق را بازپس خواهد گرفت.
نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) پیشتر از دولت دمشق خواسته بودند که حکومت خودمختار کردها در مناطق تحت کنترل آنها (شرق و شمال شرق سوریه) را به رسمیت بشناسد.
این نیروها که از حمایت آمریکا برخوردار هستند، همچنین از ترکیه خواستند که به دخالت خود در سوریه پایان دهد و خاک این کشور را ترک کند.
نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) پیشتر در بیانیه ای اعلام کردند: برغم شکست گروهک تروریستی داعش در میدان های جنگی، اما حملات ما همچنان برای نابودی هسته های خفته تروریست ها ادامه خواهد یافت.
دمشق اواخر دسامبر گذشته (آذر/ دی ماه) میزبان دو دور مذاکرات میان شورای دمکراتیک سوریه و حکومت مرکزی بود که اعضای این شورا مدعی بودند، در جریان این سفر، موضوع دولت خودمختاری در شمال سوریه را مطرح کردند.
اظهارات این نماینده مجلس سوریه چند ماه پس از آن اعلام می شود که «بثنیه شعبان» مشاور رسانه ای «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اواخر دی ماه گذشته هرگونه اعطای حکومت خودگردان به کردها را رد کرده بود.
اسد نیز پیش از این اعلام کرده بود، تعامل دولت دمشق با نیروهای دمکراتیک سوریه ابتدا بر پایه مذاکره خواهد بود و در صورتی که این روند جواب ندهد، دمشق راهی جز استفاده از گزینه نظامی نخواهد داشت.
شبس**9363**1613

نظر شما