شناسهٔ خبر: 31897486 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام حزبی لبنان از وفاداری لبنانی ها به جریان مقاومت و بیزاری از آمریکا گفت

بیروت- ایرنا- رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان به اظهارات وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت که ما مقاومت را انتخاب کردیم که راه عزت و کرامت و پیروزی بوده و این مسیر انسان های شریف ، وفادار و آزاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری لبنان، شیخ ماهر عبدالرزاق که درباره سفر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به لبنان سخن می گفت ،افزود: تعجب آور است که پمپئو مردم لبنان را بین کرامت و استقلال و بین وابستگی به آمریکا و زانو زدن برای صهیونیست ها مخیر می کند و نمی داند که لبنانی ها سالهاست که مقاومت را انتخاب کرده اند.
رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان تاکید کرد که سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورما ثابت کرد که هدف واشنگتن از این تحرکات و رفت و آمدها ایجاد فتنه در بین مردم لبنان و تحریک آنان علیه یکدیگر است .
عبدالرزاق با تاکید بر اینکه پمپئو با حرف هایش مرزهای سیاسی را با دخالت در امور داخلی لبنان رد کرد، توضیح داد که مردم لبنان از سال 2000 میلادی و بعد از آزادسازی جنوب کشور مقاومت را انتخاب کردند.
وی یادآورشد که لبنانی ها در سال 2006 میلادی و در جنگ 33 روزه پایبندی خود را به این اختیار ثابت کردند و مقاومت در جنگ آمریکایی - صهیونیستی پیروز شد. ما با ادامه و پایبندی به مقاومت دشمن تروریست و تکفیری آمریکایی را شکست دادیم.
شیخ عبدالرزاق تاکید کرد:ما به وزیر خارجه آمریکا می گوئیم که ایالات متحده تلخی شکست را در منطقه متحمل شده و این شکست از عراق و سوریه تا فلسطین و لبنان و یمن گسترده شده است.
وی، موضع گیری های مقام های سیاسی لبنان در مقابل زیاده خواهی های وزیر خارجه آمریکا را تحسین کرد و گفت: این همبستگی ملی و محافظت از وحدت ملی نقشه های واشنگتن برای نفوذ به لبنان را نقش برآب کرد و مردم ما از این موضع گیری های تقدیر می کنند.
وزیر خارجه آمریکا بر خلاف انتظار خود روز جمعه در جریان سفر به بیروت و دیدار با مقام های این کشور به صورت واحد فقط یکصدا از همه مقام های لبنانی در ارتباط با حزب الله شنید و آن این که این تشکل یک حزب لبنانی بوده که بر اساس ساز و کار سیاسی و دمکراتیک وارد مجلس شده است و همانگونه که لبنان در امور دیگران دخالت نمی کند ، دیگران هم حق دخالت در امور داخلی این کشور را ندارند.
رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان همچنین تصمیم آمریکا برای اعتراف به حاکمیت رژیم اسرائیل بر خاک اشغالی منطقه جولان را محکوم کرد و گفت که این منطقه متعلق به سوریه است و یک خاک عربی و سوری خواهد ماند. آمریکایی ها حق بخشیدن آن به دشمن صهیونیستی را ندارند و ما یقین داریم که خاک اشغالی جولان همانند خاک فلسطین و قدس آزاد خواهد گشت.
در روزهای اخیر به دنبال اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان موجی از اعتراض و محکومیت از سوی کشورهای مختلف جهان و شخصیت ها به راه افتاده است.
رژیم صهیونیستی این منطقه را در سال 1967 اشغال و از آن زمان تاکنون سوریه بر آزادی تمام سرزمین های خود با استفاده از روش های مختلف تاکید کرده است.
شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور قطعنامه این منطقه را اشغالی و متعلق به سوریه می داند ولی آمریکا با نادیده گرفتن تمام موازین و مقررات بین المللی دست به این اقدام زده است.
شبد**خاورم*1436*1010

نظر شما