شناسهٔ خبر: 31896864 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هشدار مدیریت بحران فارس به مسافران نوروزی/احتمال آبگرفتگی معابر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس در زمینه ورود سامانه بارشی جدید به استان به مسافران نوروزی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

رحیم آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی استان، با نفوذ سامانه سرد و بارشی از امشب در نیمه جنوبی شاهد کاهش محسوس دما و بارندگی هستیم.

وی افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین احتمال بارش تگرگ، رعد و برق پراکنده همراه با وزش باد وجود دارد.

آزادی ادامه داد: احتمال بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی فارس وجود دارد بنابراین با توجه به این شرایط جوی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد در محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم فروردین در سراسر استان شدت می گیرد، گفت: با توجه به حضور مسافران در استان، از آنان می خواهیم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

آزادی از مسافران نوروزی خواست تا هنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص در هنگام شب و بارندگی، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، طی طریق کنند.

وی همچنین به کشاورزان، عشایر، دامداران و روستائیان، توصیه کرد از چرای دام در مناطق مرتفع و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس به تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمت‌رسانی داشته باشند.

انتهای پیام/

 

نظر شما