شناسهٔ خبر: 31896461 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موزه حکیم‌نظامی آستارا مجدداً بازگشایی شد + عکس

موزه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی شهرستان آستارا در آستانه ورود گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان مرزی و گردشگرپذیر مجدداً بازگشایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا عصر امروز در جریان بازگشایی مجدد موزه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی این شهرستان اظهار کرد: جهت تجهیز و توسعه این موزه‌مدرسه، تاکنون حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است.

پردل امیری‌نژاد با بیان اینکه موزه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی شهرستان آستارا پیش از این به‌صورت هیأت‌امنایی مدیریت می‌شد گفت: قرار است با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آستارا مدیریت این موزه به مؤسسه مردم‌نهاد آوای لاتون واگذار شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا زمان بازدید از موزه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی این شهرستان را از 9 صبح تا 16 عصر دانست و تصریح کرد: از شهروندان بافرهنگ آستارایی انتظار داریم اسناد و مدارک تاریخی خود جهت پربار شدن موزه به متولیان آن تحویل دهند.

امیری‌نژاد با بیان اینکه در تلاش هستیم با همکاری آموزش و پرورش شهرستان آستارا در زیرزمین موزه فرهنگ و آموزش حکیم‌نظامی این شهرستان موزه مردم‌شناسی و کافه کتاب راه‌اندازی شود گفت: تجهیز و توسعه این موزه در گرو حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین استانی و شهرستانی است.

به گزارش فارس، مدرسه تاریخی حکیم‌نظامی شهرستان آستارا که تاریخ ساخت آن به سال 1287 خورشیدی برمی‌گردد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است در خرداد ماه سال 95 با حضور مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان در قالب موزه ترمیم و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/84008

نظر شما