شناسهٔ خبر: 31894922 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر کشور در گفتگو با شبکه خبر سیما:

سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی‌اساس است

به همه اطمینان می دهم خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است/ مردم هیچگونه نگرانی نداشته باشند/ همه تلاش دستگاه های اجرائی برای بازگرداندن آرامش به منطقه است

صاحب‌خبر -

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه این بازدید در گفتگو با شبکه خبر سیما اظهار کرد: به همه اطمینان می دهم خطر سیل در منطقه کاملا رفع شده و همه شایعات پخش شده بین مردم بی اساس است.
وی افزود: حجم بارشها در این چند روز بسیار زیاد بود، به حدی که حدود ۶۰ درصد بارش سالانه استان طی چند روز اتفاق افتاد این موجب طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل شد.
وزیر کشور گفت: اولین و مهمترین هدف ما کاهش خسارات جانی بود که همه اقدامات در این مسیر انجام شد و فقط ۲ نفر فوتی در شهرستانهای مینودشت و کلاله داشتیم.
وی با بیان اینکه در مرحله دوم، اولویت ما تخلیه آب است افزود: مشکل اصلی، رسوب گذاری است که در مسیر رودخانه ها اتفاق افتاده و در حال حاضر با لایروبی درحال بازگشایی مسیر هستیم تا آب با سرعت بیشتری تخلیه شود و پمپ هایی هم برای مکش و تخلیه آب فراهم شده که به کار گرفته خواهد شد.
وی با اشاره به بازدید از محل اسکان اضطراری مردم گفت: خوشبختانه مردم کمبودی ندارند اما ناراحت هستند و حق دارند زیرا در ایام عید و دید و بازدیدها این اتفاق ناگوار رخ داد و ما سعی داریم در اسرع وقت خسارات را جبران کنیم.
وی ضمن قدردانی از صبر و متانت مردم از آنها خواست با همین همدلی و صبوری، مسئولان و دستگاه ها را در خدمات رسانی بهتر یاری دهند.
وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات از کندی امداد رسانی نیز گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، کار کمی کند انجام می شد اما با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش امکانات انسانی و لجستیکی و امکان استفاده عملیاتی از هلی کوپتر، این روند سرعت بیشتری خواهد گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما