شناسهٔ خبر: 31894657 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهالی جولان اظهارات ترامپ درباره حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این منطقه را محکوم کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ اهالی جولان اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را درباره حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر جولان اشغالی به شدت محکوم کردند و بر رویارویی با اقدامات ظالمانه آمریکا و این رژیم در این زمینه تاکید دارند.

اهالی جولان سوریه تاکید کردند: این تصمیم ترامپ امنیت و صلح را در منطقه تهدید می کند و تصمیمی نادرست است و هیچ جنبه قانونی ندارد.
بسام الصفدی خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور خواهان آن است که با قلم خود، خط بطلانی بر حقایقی تاریخی بکشد. وی می خواهد با یک توییت در صفحه شخصی خود نقشه منطقه را ترسیم کند.
ترامپ پس از اینکه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت، این بار منطقه جولان را نیز متعلق به این رژیم غاصب می داند و حقایق و قطعنامه های شورای امنیت را به فراموشی سپرد. جریان های سیاسی در جولان بر این باورند که اظهارات غیر مسئولانه رئیس جمهور آمریکا درباره جولان موید جانبداری کورکورانه آمریکا از رژیم صهیونیستی و حمایتهای بی حد و حصر واشنگتن از رفتارهای خصمانه این رژیم است.
یکی از شهروندان سوری ساکن جولان سوریه گفت: «تا زمانی که یک سرباز عربی و سوری باقی بماند که از میهن دفاع کند یا حتی یک شهروند سوری باقی بماند جولان فقط عربی و سوری خواهد بود؛ از این رو اظهارات ترامپ و نتانیاهو هیچ ارزشی ندارد. ما عربهای سوریه در جولان اشغال شده به طور یکپارچه علیه این تصمیمات می ایستیم».
اهالی جولان تاکید می کنند که موضع آمریکا در زمینه جولان سوریه به طور شفاف نشان می دهد که واشنگتن قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و قطعنامه های بین المللی را به طور آشکارا نقض می کند. شهروندان سوری ساکن جولان اظهارات ترامپ را به شدت رد می کنند و بر رویارویی با اقدامات ظالمانه آمریکا و اسرائیل در زمینه جولان تاکید دارند. آنها تصریح می کنند که این تصمیمات باطل است و هیچ ارزش قانونی ندارد.
یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: «جولان بخشی جدایی ناپذیر از جمهوری عربی سوریه است. خاک این منطقه با خون شهدا عجین شده است این منطقه دائما و همیشه به جموری عربی سوریه تعلق خواهد داشت».
خبرنگار العالم افزود: توئیت دونالد ترامپ پس از گزارش وزارت خارجه آمریکاست که در آن اصطلاح مناطق اشغالی را از جولان و غزه و کرانه باختری برداشته است. پس از آن وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل رفت. این در حالی است که همه این مسائل با توجه به اظهارات مطرح شده درباره به اصطلاح طرح صلح آمریکا در منطقه صورت می گیرد. همه اهالی جولان سوریه بر این مطلب تاکید می کنند که اظهارات دونالد ترامپ و دولت وی درباره بلندی های اشغال شده جولان سوریه هیچ تغییری در این واقعیت نخواهد داشت که جولان متعلق به سوریه بوده وخواهد خواهد بود. از این رو ملت سوریه عزم و اراده بیشتری برای آزادسازی این منطقه دارند.

نظر شما