شناسهٔ خبر: 31894650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش/

سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد؛ از موشک فراصوت تا سلاحی که آمریکا موفق به ساخت آن نشد

خبرگزاری میزان- طی سال‌های اخیر چین از تسلیحاتی رونمایی کرده که این تسلیحات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و این ویژگی‌ها، تسلیحات رونمایی شده را در نوع خود متمایز می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، طی سال‌های اخیر چین از تسلیحاتی رونمایی کرده که این تسلیحات دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند و این ویژگی‌ها، تسلیحات رونمایی شده را در نوع خود متمایز می‌کند.

دانگ‌فنگ_۲۶؛ سلاح فراصوت چین

ماه ژانویه رسانه دولتی چین ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد این کشور از یک موشک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و رسیدن به خاک آمریکا رونمایی می‌کند.

دانگ‌فنگ_۲۶ که نام «نابودگر گوام» نیز به آن داده شده به نوعی برترین سلاح چین در برابر آمریکا به شمار می‌رود و متخصصان بر این عقیده هستند که طراحی ویژه این موشک رهگیری آن را بسیار دشوار می‌کند.

 

ویژه نوروز////سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد

 

رونمایی چین از سلاحی که آمریکا موفق به ساخت آن نشد

ماه فوریه ۲۰۱۸ پایگاه دیلی میل گزارش داد تصاویر افشا شده نشان می‌دهند که چین یک موشک‌انداز جدید «هایپرسونیک خودکار» قابل نصب بر روی کشتی ساخته است.

چین احتمالا در حال آزمایش یک سلاح «الکترومغناطیسی» خودکار با قابلیت نصب بر روی کشتی است.

 

بیشتر بخوانید: چین سامانه موشکی پرقدرت در اختیار "پاکستان" قرار می دهد

 

تصاویر افشا شده در توییتر نشان دهنده سلاحی فوق پیشرفته و بسیار عظیم است که به نظر می‌رسد بر روی کشتی جنگی «نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش چین» مستقر شده است.

 

ویژه نوروز////سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد

 

در حالی که آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه را در طول سال‌ها برای ساخت یک سلاح خودکار کرده گزارش اخیر گویای این امر است که این تلاش آمریکا متوقف شده است.

اگر چین این اقدام را انجام داده و یک سلاح خودکار قابل نصب بر روی کشتی را آزمایش کرده باشد، اولین کشوری خواهد بود که سلاحی فوق پیشرفته از این نوع را توسعه داده است.

بزرگ‌ترین هواپیمای دو زست جهان

دسامبر سال ۲۰۱۷ رسانه‌های چین خبر دادند که بزرگترین هواپیما دو زیست جهان نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داده است.

این هواپیما که «کانلوگ» نام گرفته از فرودگاه شهر «جوهای» استان «گوانگ‌دونگ» به پرواز درآمد و پس از ۶۴ دقیقه نخستین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت به اتمام رساند.

کانلوگ بزرگترین هواپیمای نوع خود نه تنها در چین بلکه در جهان است، این هواپیمای آبی‌-خاکی (دوزیست) برای ماموریت‌های نجات دریایی و مبارزه با آتش‌سوزی جنگل‎ها ساخته شده است.

 

ویژه نوروز////سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد

 

«شکارچی عروس دریایی»

ارتش چین برای حفاظت از ناو‌های هواپیمابر خود از گزند موجودات دریایی از سلاح جدید خود رونمایی کرده است.

این سلاح که «شکارچی عروسی دریایی» نام گرفته به سادگی و در کمترین زمان به هزاران تکه تبدیل و آن‌ها را نابود می‌کند.

تهدید عروس دریایی که ناو‌های هواپیمابر را تخریب می‌کند، بسیار واقعی است؛ این بی‌‎مهرگان شناور به راحتی می‌توانند به لوله‌های ورودی آب کشتی‌ها وارد شده و سیستم‌های خنک‌کننده را مسدود و موجب اختلال در کارکرد آن‌ها شوند.

 

ویژه نوروز////سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد

 

شمشیر تیز؛ پیشرفته‌ترین پهپاد پنهانکار

نیروی هوایی ارتش چین سال ۲۰۱۷ از پهپاد جنگی رونمایی کرده که قدرت حمل دو تن بمب دارد و همچنین می‌توان در جنگ‎های هوایی از آن به عنوان یک تانک هوایی استفاده کرد.

این پهپاد پنهانکار که «شمشیر تیز» نام دارد توانسته جایزه مقام دوم پیشرفت‎های فنی و علمی سال چین را از آن خود کند و نخستین پهپاد از این نوع است که خارج از اعضای سازمان ناتو ساخته می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تنش‌های جنگی ۲ قدرت هسته‌ای آسیایی در سایه سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه چین

 

گفته می‌شود «شمشیر تیز» تا سال 2019 به منظور مأموریتهای شناسایی و ردگیری کشتی‌های خارجی و همچنین برای اهداف جنگی در دسترس نیروی هوایی ارتش چین قرار می‌گیرد.

 

ویژه نوروز////سلاح‌هایی که چین از آن‌ها رونمایی کرد

 

موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با نام «جولانگ-۳»

رسانه‌های چین گزارش دادند که این کشور در حال توسعه نوع جدیدی از موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با نام «جولانگ-۳» است.

 

توسعه این موشک ابتدا چند سال پیش اعلام شده بود و به نظر می‌رسد که تولید این موشک نیز بخشی از پروژه زیردریایی‌های پیشرفته «۰۹۶» این کشور با پیشران هسته‌ای است.

 

انتهای پیام/

نظر شما