شناسهٔ خبر: 31892593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پرونده علاقه بارسلونا به ده لیخت وارد فاز تعیین کننده خود شد؛ احتمال مذاکره رسمی با آژاکس در هفته جاری

مهدی آزادی

شاید اخبار خوبی از آمستردام به هواداران بارسلونا طی روزهای آتی برسد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - این احتمال وجود دارد که بارسلونا در هفته پیش رو گام مهمی برای جذب ماتیاس ده لیخت بردارد.

به گزارش موندو دپورتیوو، پس از ماه‌ها بررسی و تلاش، پرونده انتقال ده لیخت به بارسا اکنون وارد مراحل تعیین کننده خود شده است. به جز بارسا، ده لیخت و آژاکس هم دوست دارند تکلیف آینده آنها هر چه زودتر مشخص شود تا تمرکز این مدافع 19 ساله روی اهداف بزرگ ادامه فصل از جمله بازی با یوونتوس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باشد. ده لیخت، اورمارس و فن در سار خبر دارند که هیئتی بلندپایه از بارسلونا روزهای دوشنبه و سه شنبه در آمستردام خواهند بود تا در جلسه انجمن باشگاه‌های اروپایی شرکت کنند و حدس می‌زنند تماس‌هایی از سوی بارتومئو و گرائو در پرونده ده لیخت با آنها برقرار شود.

دقیقا دو ماه پیش بود که این دو نفر در کنار پپ سگوارا به هلند سفر کردند و امضای فرنکی دی یونگ را گرفتند. آژاکس کاملا از علاقه بارسا به ده لیخت اطلاع دارد و اگر رقم خوبی از سوی کاتالان‌ها برای این مدافع پیشنهاد شود، مشکلی با فروش یکی دیگر از ستارگانش به بارسا ندارد. گرچه تصمیم نهایی با خود ده لیخت است. اگر خرید دی یونگ برای بارسا 75+11 میلیون یورو هزینه دربر داشت، انتظار می‌رود خرید ده لیخت هم در همین حوالی برای این باشگاه آب بخورد. 

خط دفاعی بارسا در حال حاضر بسیار خوب پوشش داده شده است. پیکه و لنگلت به عنوان دو مدافع اصلی، عملکردی عالی داشته‌اند؛ زانوی اومتیتی شاید او را به اجبار در پایان فصل به اتاق جراحی بفرستد. فرمائلن و موریو در پایان فصل از بارسا جدا می‌شوند و آینده ژان کلر تودیبو که هنوز در یک بازی رسمی برای بارسا به میدان نرفته هم بسته به اینکه تکلیف ده لیخت چه می‌شود، شاید به طور قرضی در تیم دیگری رقم بخورد. 

پیکه همچنان انتخاب اول بارسا در قلب خط دفاعی است و روی فرم است و ده لیخت حکم یک جایگزین ایده آل را برای او دارد. بارسا متقاعد شده که اکنون بهترین زمان ممکن برای خرید ده لیخت است. هم به خاطر قیمت او هم به این خاطر که در صورت انتقال ماتیاس به تیمی دیگر، احتمالا جذب او در سال‌های آتی تقریبا غیرممکن خواهد بود به خصوص که آن زمان فشاری روی بارسا برای پیدا کردن جانشین پیکه نیز وجود خواهد داشت. از طرفی رایولا هم نمی‌تواند مانعی برای عملی شدن این انتقال باشد چون ده لیخت به این ایجنت اعلام کرده اگر بارسا رسما پیشنهاد داد، به هر طریقی به آنها به توافق برسد.

نظر شما