شناسهٔ خبر: 31889376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

گزارش وزير کشور درباره مناطق سيل‌زده

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- وزير کشور با اشاره به دستور رئيس‌جمهور براي حضور در مناطق سيل‌زده استان گلستان، گزارشي از وضعيت اين مناطق ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، عبدالرضا رحماني فضلي با اشاره به اينکه صبح شنبه در استان گلستان حضور خواهد يافت، افزود: در اين چند روز بايد در تهران هماهنگي‌هاي چند استان و چند منطقه را در سطح ملي انجام مي‌داديم.
وي ادامه داد: به دستور رئيس‌جمهور، صبح در استان گلستان حضور خواهم يافت و به مازندران و خراسان شمالي هم خواهم رفت.
وزير کشور با اشاره به اينکه حجم بارندگي‌هاي استان‌هاي گلستان، مازندران و خراسان شمالي بيش از چند برابر بارندگي در مدت مشابه سال‌هاي پيش بوده است، اضافه کرد: دبي آب در استان گلستان در بالادست 570 متر مکعب بر ثانيه بوده در حالي که ظرفيت رودخانه «گرگانرود» کمتر از آن است.
رحماني فضلي با تاکيد بر اينکه همه دستگاه‌هاي اجرايي با همه امکانات فني و مهندسي و به ويژه مردم کمک کردند، افزود: سعي کرديم مسيرهاي سيلاب را تغيير دهيم تا خسارت‌ها کمتر شود.
وي گفت: کمک‌هاي مردمي به ويژه مردم خوب «آق‌قلا» و علماي آنجا موجب شد مردم مسير را تخليه کنند به طوري که در اين مسيرها تلفات انساني نداشتيم و آب گرفتگي‌ها و ورود آب به منازل وجود دارد که ان‌شاءالله پس از فروکش کردن، به سرعت تخليه مي‌شوند.
رحماني فضلي افزود: آب بعد از آق‌قلا به سمت گميشان مي‌رود که حجم دبي آب در آن جا کم و منحرف و همه منازل در آن مسير تخليه شده است.
وي ادامه داد: همه تمهيدات لازم انديشيده شده است تا تلفاتي نداشته باشيم و آن دو مورد تلفات انساني در «کلاله» و «مينودشت» بوده است و در اين مسير تلفات انساني نداشتيم.
وزير کشور گفت: همه امکانات پشتيباني از جمله پتو، چادر و اسکان‌هاي موقت و کمک غذايي انجام شده است.
رحماني فضلي با بيان اينکه جلسات شوراي تأمين و کميته بحران تشکيل خواهد شد و تصميمات را در محل اتخاذ خواهيم کرد، ادامه داد: از صبر و حوصله مردم و همکاري‌هاي خوب آنها و دستگاه‌هاي اجرايي تشکر مي‌کنم.
وي با بيان اينکه "مردم نگران نباشند و خسارت‌ها جبران خواهد شد"، افزود: علماي استان به ويژه نماينده ولي فقيه در بسيج مسئولان و مردم همکاري خوبي داشتند و اميدواريم مشکلات را به سرعت حل کنيم.

نظر شما