شناسهٔ خبر: 31887369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه جمعه تا صبح شنبه

تهران-ایرنا-چهار مرزبان آزادشده ایرانی وارد تهران شدند،دستورات جدید روحانی پس از اخذ تازه ترین گزارش ها از مناطق سیل زده،تحقیقات جنجالی مولر درباره ستاد انتخاباتی ترامپ پایان یافت، واعظی:دولت تمهیداتی برای جبران خسارت سیل اتخاذ کرد،امدادرسانی به37 هزار نفر در جریان سیل استان گلستان،وصول معوقات فرهنگیان و واریز آن تا سه روز دیگر و 6200 نفر از هموطنان سیلزده اسکان داده شدندازمهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران-چهار مرزبان کشورمان که مهرماه ربوده شده بودند روز جمعه به کشور بازگشتند.

تهران-رئیس جمهوری در تماس با وزیر کشور و مسئولان دو استان سیلزده، دستورات تکمیلی را برای تسریع در رسیدگی به مشکلات مردم این مناطق صادر کرد.

تهران-رییس دفتر رییس جمهوری با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیلزده شمال کشور، تاکید کرد که مقرر شده لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود و دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر اتخاذ کرده است.

تهران-سخنگوی وزارت کشور از رفع مشکل انتقال قایق های شهرهای همجوار به مناطق سیل زده استان گلستان خبر داد.

تهران-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 37 هزار و 289 نفر از متاثرین سیل و آبگرفتگی استان گلستان خبر داد و گفت: درحال حاضر نیروهای امدادی به‌همراه تجهیزات سنگین و نیمه سنگین از طریق زمین و هوا و قایق‌ ها مشغول امدادرسانی هستند و امیدواریم طی جمعه شب و شنبه وضعیت به روال عادی برگردد.

تهران-گروه های امدادی با تلاش شبانه روزی، کمک به آسیب دیدگان مناطق سیلزده را آغاز کرده اند و به دستور رییس جمهوری،امور مربوط به این مناطق درحال پیگیری است.

تهران-معاون پشتیبانی و توسعه وزیر آموزش و پرورش از پراخت بخش بیشتر معوقات سال 97 در تاریخ 5 فروردین جاری خبر داد.

گنبدکاوس-فرماندار گالیکش گفت: به دنبال بارش های شدید چند روز اخیر در حوزه شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان و وقوع سیل، حدود 500 میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف این شهرستان وارد شد.

تهران-دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه با تمام توان درحال امدادرسانی به سیلزدگان هستیم، گفت: تاکنون 6200 نفر از سیلزدگان دو استان گلستان و مازندران اسکان اضطراری یافتند.

بندرعباس-مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق، آب گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیل و طغیان رودخانه های فصلی در روزهای شنبه سوم فروردین تا سه شنبه ششم فروردین هشدار داد.

تهران-وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی با همه امکانات برای کمک به مردم سیلزده پای کار هستند، گفت: دولت خسارت ها را جبران خواهد کرد.

ساری-رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به فرصت مناسب شرایط جوی آفتابی در مازندران ، گفت که تمام تلاش نیروهای عملیاتی بر این است تا آب سیلاب از مناطق روستایی و شهری این استان خارج شود تا این مناطق از حالت غرقابی خارج شوند .

گرگان-میلیونها مترمکعب روان آب ناشی از بارندگی های رگباری، طغیان رودخانه ها و سرریز شدن سدهای گلستان و به تبع آن جاری شدن سیل بخشی از جاده گرگان به آق قلا را به زیر آب برد بطوریکه پلیس راه مجبور شد باند شمال به جنوب این محور را مسدود کند.

اخبار خارجی
*********
تهران-'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران گفت که اقدامات آمریکا نشان دهنده وحشت زدگی یک امپراتوری رو به زوال است.

نیویورک-دبیرکل سازمان ملل متحد در بازدید از مرکز اسلامی نیویورک تاکید کرد امروز و هر روز باید علیه تنفر مسلمان ستیز و تمام اشکال تعصب متحد شویم.

تهران-سامانه های ضدهوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را در آسمان صنعا پایتخت این کشور سرنگون کردند.

تهران-«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا به تحقیقات دو ساله خود پایان داده و نسخه ای از آن را برای «ویلیام بار» وزیر دادگستری این کشور ارسال کرد.

تهران-«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: رژیم صهیونیستی بایستی پیام تظاهرات بازگشت در مرز غزه و سرزمین های اشغالی را درک کند درغیر این صورت آینده برای این رژیم سخت تر است.

نیویورک-رئیس جمهوری آمریکا که آخرین دیدارش با رهبر کره شمالی به دلیل اختلاف بر سر تحریم های اعمال شده علیه پیونگ یانگ به بن بست رسیده بود، دستور داد تحریم های اضافی که قرار بود اعمال شد، لغو شوند.

لندن-وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور الحاق بلندی های جولان به اراضی تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد.

پکن-تاکاشی تسوکیوکا رییس اتحادیه نفت ژاپن موسوم به 'پی آ جی' گفت: پالایشگاه ها و وارد کنندگان نفت این کشور به دنبال تمدید معافیت برای استمرار خرید نفت از ایران هستند.

تهران-فرانسه در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره جولان اعلام کرد که اشغال بلندی های جولان توسط رژیم صهیونیستی خلاف قوانین بین الملل بوده و آن را به رسمیت نمی شناسد.

بیروت-'جبران باسیل' وزیر خارجه لبنان در پاسخ به برخی ادعاهای همتای امریکایی خود در بیروت تاکید کرد که حزب الله یک حزب لبنانی است که از طرف مردم انتخاب و تایید شده است.

تهران-ساکنان پایتخت اردن در مخالفت با خرید گاز از رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
شبک**1983**1392

نظر شما