شناسهٔ خبر: 31887253 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطای اداره مدیریت اضطراری؛

افشای اطلاعات شخصی 2/3 میلیون بازمانده حوادث طبیعی آمریکا

در اثر تبادل اطلاعات شخصی افراد با یک شرکت هویت 2 میلیون و 300 هزار بازمانده حوادث طبیعی آمریکا در معرض سوء استفاده قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، یک دیده بان داخلی دولتی در آمریکا گفت: اداره مدیریت اضطراری فدرال آمریکا در اثر تبادل اطلاعات شخصی حساس افراد با یک شرکت بیرونی موجب شد هویت دو میلیون و 300 هزار بازمانده حوادث طبیعی در معرض دستبرد و فریبکاری قرار گیرد.

بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت: این اداره اسناد مالی و دیگر اطلاعات محرمانه افرادی را که در یک برنامه پناه دهی اضطراری پس از بی خانمان شدن در اثر بروز طوفان های هاروی، ایرما و ماریا و آتش سوزی کالیفرنیا در سال 2017 شرکت کرده اند با این شرکت بیرونی تبادل کرده است. با این حال سخنگوی این اداره گفت نشانی از مخاطره درباره اطلاعات این افراد در کار نیست. وی گفت این اداره، اطلاعات غیرضروری را از سامانه های رایانه ای این شرکت پیمانکار بیرونی پاک کرده است. 
دفتر بازرس کل وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت این اداره اطلاعاتی نظیر نشانی منزل و اطلاعات حساب بانکی افراد را همراه اطلاعات ضروری نظیر نام و تاریخ تولد تحویل این پیمانکار داده است. نام این شرکت پیمانکار فاش نشده است.

نظر شما