شناسهٔ خبر: 31887207 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

استان های شمالی سال جدید را با سیلاب شروع کردند

صاحب‌خبر -


سید مسلم یگانه
خبرنگار
باوجود اینکه بارش شدید باران از شروع سال 98 استان های گلستان، مازندران و گیلان را  فرا گرفته و موجب وقوع سیل و ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است، اماهمچنان این استان ها شاهد ورود خیل عظیم گردشگران نوروزی به شهرها و روستاهای خود هستند. به طوری که هنوز مبادی ورودی این استان شاهد ترافیک است.
در میان استان های شمالی که درگیر سیل و بارندگی شدید هستند، استان گلستان بیشترین زیان را متحمل شده است.
به گفته ولی الله رضایی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبد کاووس طبق برآوردهای اولیه و تقریبی، حدود یک  هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی گنبد ازپی آمدهای ناشی از سیل، طوفان و آبگرفتگی دچار آسیب شده است.
رضایی با اشاره به  نشست هماهنگی مدیریت بحران گنبد کاووس به «ایران» گفت: منازل آسیب دیده عمدتا در روستاهای حاشیه رودخانه های شهرستان گنبد کاووس است.
وی با بیان اینکه این واحدها از 30 تا 80 درصد آسیب دیده اند، افزود: صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده با توجه به حجم آسیب-های وارده به منازلشان از تسهیلات کم بهره بانکی و نیز کمک های بلاعوض برخوردار می شوند.
گفتنی است، بارندگی بسیار شدید در چند روز گذشته و نیز سرریز سدهای بوستان و گلستان در شرق گلستان منجر به طغیان رودخانه های «چهل چای» و «گرگانرود» در محدوده شهر گنبد کاووس و ورود سیلاب به بخش هایی از این شهر شد که به گفته عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبد 25 تا 30 درصد شهر را فرا گرفت.
طغیان رودخانه «گرگانرود» همچنین باعث جاری شدن سیل در بسیاری از روستاهای بخش مرکزی گنبد که در حاشیه این رودخانه قرار دارد، شده است و آسیب های بسیاری به همراه داشته است.
همچنین میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان هم اعلام کرد که 9 روستای آق قلا زیر آب رفته؛ ولی خوشبختانه پیش از ورود آب به آنها  نسبت به تخلیه ساکنانشان اقدام شد.
گیلان و مازندران در این مدت شاهد سیلاب شدید بود که خوشبختانه خسارتی نداشت وتنها در پل «رستم کلا» بر روی رودخانه تلار قایمشهر در مازندران تخریب شده است.



نظر شما