شناسهٔ خبر: 31886685 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخشدار سابق کالپوش از مردم عذرخواهی کرد

شاهرود - ایرنا - بخشدار سابق کالپوش به خاطر حضور نداشتن کنار مردم این بخش در بحران برف و کولاک چند روز گذشته عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، عباس غیاثی زاده جمعه شب با انتشار نامه ای که نسخه ای از آن به ایرنا رسید ، دلیل حضور نداشتنش را سفر به استان گلستان با هماهنگی مسوولان شهرستان میامی برای تهیه گوشت و مرغ ارزان برای مردم بخش کالپوش اعلام نمود.
وی از برکناری اش خبر داد و دلیل آن را نارضایتی شخصی برخی مسوولان شهرستان میامی اعلام نمود.
در نامه ای که بخشدار سابق کالپوش در اختیار رسانه ها و شبکه های مجازی قرار داده از مردم به خاطر حضور نداشتنش در چند روز گذشته عذرخواهی و از تحمل و صبوری آنان قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا ، بارش برف و کولاک شدید که از روز دوشنبه آغاز شده بود ، موجب بسته شدن راه همه روستاهای کالپوش و نیز قطع برق و گاز تعدادی از آن ها شد.
با تلاش نیروهای راهداری و دیگر دستگاه های خدمات رسان راه های اصلی این بخش اکنون باز است و فقط بخشی از راه های فرعی که امکان حضور برف روب ها وجود ندارد، بسته است.
حضور نداشتن غیاثی زاده در منطقه موجب بروز برخی نارضایتی ها از سوی مردم و شوراهای اسلامی روستاهای بخش کالپوش شده بود.
غیاثی زاده مردم کالپوش را انسان هایی صبور دانسته و ادامه داده است : درتصدی بخشداری بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات منطقه بوده ام و خارج شدن از حوزه استحفاظی با هماهنگی سرپرست فرمانداری بوده است .
غیاثی زاده بابیان اینکه خدمت به مردم افتخار ارزشمندی است ، خاطرنشان کرد : پیگیری مشکلات دامداران ،کشاورزان و مشکلات راه روستای 'دوزین ' استان گلستان به حسین آباد کالپوش و قوشه ، مشکل راه نراب به روستای گلستان ، پیگیری شهر شدن برخی روستاها و همچنین پیگیری مشکلات جانبازان درگرگان ازجمله مواردی است که به دنبال آن بوده واقداماتی انجام شده است .
وی با اشاره به اینکه از چندماه قبل وقوع این حادثه را هشدار داده و امکانات لازم را خواستار شدم ، اضافه کرد : دفاع از مردم کالپوش در استفاده از آب سد برای آبادانی از پیگیری هایی است که انجام شده است .
غیاثی زاده در این نامه با اشاره به اینکه نسبت به مطالبات مردم باید پاسخگو باشیم افزود: برای خدمت به مردم کالپوش تمام توان خود را بکاربردم و امیدوارم همه مسئولان خدمت صادقانه وبی منت راسرلوحه خود قرار دهند.
وی افزوده است : ازمن خواسته شد تا بابت کنار رفتنم از خدمت شما مردم خلاف واقع به عرضتان رسانده و آن را بابت حضور درانتخابات اعلام کنم ، ولی تمام مدتی که خدمتگزار شما بودم ، ازبیان دروغ به شما امتناع کردم .
عیاثی زاده با ذکر این که در مدتی هم که نتوانستم در منطقه باشم بصورت شبانه روزی پیگیر حل مشکلات منطقه بودم ، ادامه داد: شوراهای روستایی و آن دسته از اهالی که بامن تماس گرفتند حتی درنیمه های شب ، بهترین شاهد ماجرا هستند.
در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه همانگونه که بارها به شما مردم ، ریاکارانه گزارش خلاف داده اند ، به استاندار هم خلاف گویی کردند . سایردفعاتی هم که به استان گلستان رفتم پیگیر مشکلات عدیده مردم بودم .
وی با برشمردن برخی مشکلات مردم که آن ها را پیگیری کرده ، ادامه داده است : مگر ازپشت میز قابل پیگیری بود ؟ اما هرچه پیشتر می رفتم فشارها بیشترشد . چندماه حتی حق ماموریت من وهمکارانم به بهانه های مختلف پرداخت نشد.اتومبیل بخشداری راازکالپوش گرفتند . بودجه جاری بسیار ناچیز و البته سنگ اندازی های دیگر که هیچگاه نگفتم تاخاطر مردم آزرده نشود.
در ادامه این نامه آمده است : ازچندماه قبل پیرامون شرایط سخت برفی هشدار دادم وتقاضای امکانات حداقلی کردم ولی هیچ مسوولی به آن ها توجه نکرد.
وی با بیان این که ، شایدجرم من دفاع ازحق مسلم مردم کالپوش دراستفاده از آب سد برای آبادانی کالپوش بود، افزوده است : اقدام برخی مسوولان شهرستان میامی ریاکارانه است ، مردم حسین آباد وشورای محترم متوجه خلاف گویی ها و ریاکاری های بعضی مسوولان شدند که حاضر به امضای موافقتنامه با آنها نشدند .
در عین حال بخشدار سابق کالپوش جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد : حکم برکناری و انتصاب بخشدار جدید غیرقانونی بوده و روال معمول را طی نکرده است.
عباس غیاثی افزود: حکم انتصاب بخشداران از سوی وزیر کشور صادر می شود، از آنجا که ایشان این اختیار را به استانداران تفویض کرده ، قابل تفویض مجدد نیست.
وی با بیان این که اگر قرار است حکم انتصاب بخشداری صادر شود باید از سوی استاندار یا معاون سیاسی او انجام شود، ادامه داد: این در حالی است که حکم انتصاب بخشدار جدید کالپوش را معاون اقتصادی استانداری امضا کرده است .
او همچنن از شیوه برکناری اش نیز گلایه کرد و گفت : بارها به فرمانداران قبلی و کنونی میامی اعلام کرده بودم اگر از کارم رضایت ندارند ، اعلام کنند تا در سریع ترین زمان استعفایم را تقدیم کنم .
به گزارش ایرنا ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان روز جمعه از بخش بحران زده کالپوش بازدید کرد.
بخش کوهستانی کالپوش باطبیعت بسیار زیبا در شمال شهرستان میامی واقع شده است.
جنگل دشت شاد، حسین آباد و نام نیک، غارنام نیک، دشت شقایق ها و آفتابگردان در دشت دانیال ،سدکالپوش ، آبشارهای حسین آباد و نام نیک از جاذبه های گردشگری دراین بخش می باشد.
مجموع راه های شهرستان میامی 570 کیلومتر است.
7357/6167

نظر شما