شناسهٔ خبر: 31883923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش همگانی برای حفظ منابع آبی

۲۲مارس روز جهانی آب

۲۲مارس مصادف با دوم فروردین روز جهانی آب نامگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به ‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مسعود میرمحمد صادقی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان میزان بارشها در استان اصفهان را یک ششم دنیا اعلام کرد.
هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هم شعار امسال آب برای همه را در نحوه صحیح مصرف کردن این ماده حیاتی موثر دانست و تاکید کرد با مدیریت صحیح آب شرب کشاورزی، صنعت و محیط زیست به نحو مطلوب استفاده کنند.
سازمان ملل متحد شعار امسال این روز را «آب برای همه» اعلام کرده و در ایران هم، پوستر‌هایی با الهام از شعار روز جهانی آب منطبق با فرهنگ کشور ایران طراحی و منتشر شده این شعار نشان دهنده این موضوع است که همگام با پیشرفت توسعه پایدار همه افراد باید از آن سود ببرند و دسترسی به آب برای هر فردی در هر جای کره زمین، با هر ملیت و قومیتی، حقی انسانی است. 

روز جهانی آب نخستین بار سال1992میلادی، در کنفرانس محیط زیست و توسعه سازمان ملل در شهر ریودوژانیرو کشور برزیل به طور رسمی مطرح شد.
در این کنفرانس از همه کشورها خواسته شد در اجرای بیانیه شماره ۲۱ سازمان ملل، این روز را به عنوان روز ترویج و آگاه‌سازی مردم در مورد آب اختصاص دهند.

<div id="video-display-embed-code_3312262"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2384437/3312262?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما