شناسهٔ خبر: 31883853 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیشتر فرانسوی ها معتقدند دولت در برقراری نظم ناتوان است

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از اسپوتنیک، نتایج یک نظرسنجی در فرانسه نشان می دهد که اکثر مردم این کشور معتقدند دولت امانوئل مکرون توانایی برقراری نظم در کشورشان را ندارد.

طبق نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه اودوکسا برای روزنامه لوفیگارو و رادیو فرانس‌انفو صورت گرفته، حاکی از آن است که هفتاد و شش درصد فرانسویها معتقدند وزارت کشور فرانسه در زمان برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز بر ضد نظام سرمایه داری توانایی برقراری نظم عمومی را ندارد. مردم فرانسه در خصوص امانوئل مکرون و ادوارد فیلیپ رئیس جمهور و نخست وزیر کشورشان نیز نظر بهتری ندارند.
اکثر فرانسویها بر این عقیده هستند که خشونتهایی که شنبه گذشته در پاریس در جریان تظاهرات ضدسرمایه داری روی داد، اعتبار و وجهه کریستوف کاستانه وزیر کشور فرانسه را به شدت خدشه دار کرده است.
هفتاد و شش درصد از شهروندان فرانسوی شرکت کننده در این نظرسنجی در پاسخ به این که آیا برای برقراری نظم عمومی در کشور و جلوگیری از خشونتها و آشوبهای احتمالی معترضان به کریستوف کاستانه اعتماد دارند، پاسخ منفی دادند و تنها بیست و سه درصد به تواناییهای کاستانه برای برقراری نظم عمومی اطمینان داشتند. یک درصد از سوال شوندگان نیز در این باره اظهارنظر نکردند.
همین نظرسنجی نشان داد که اعتبار رئیس جمهور و نخست وزیر فرانسه نیز نزد مردم این کشور بهتر نیست. هفتاد درصد فرانسویها گفتند امانوئل مکرون قادر به برقراری نظم نیست و شصت و هفت درصد نیز ادوارد فیلیپ را فاقد توانایی لازم برای برقراری نظم عمومی در فرانسه دانستند.

نظر شما