شناسهٔ خبر: 31880333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه خوی:

مشکل آب کشور تنها از طریق مدیریت جهادی قابل حل است

امام جمعه خوی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی سال ۱۴۰۰ سرانه آب در ایران به کمتر از یک هزار و 400 متر مکعب برای هر فرد در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به مرحله بحران آبی در کشور بوده و مشکل آب با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه خوی با اشاره به 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب(س) قهرمان کربلا اظهار کرد: آن بزرگوار پس از ازدواج با فرزند شهید و پسر عموی خود عبدالله بن جعفر به دلیل گره زدن زندگی خود با ولایت، سفرهای متعددی را انجام داد.

وی افزود: از جمله آنها، از مدینه به کوفه در عصر خلافت امیرمؤمنان(ع)، از کوفه به مدینه پس از شهادت امیرمؤمنان(ع)، از مدینه به مکه و عراق در حماسه عاشورا، از کربلا به کوفه و از کوفه به شام و از شام به مدینه در حالت اسارت بعد از حماسه عاشورا، از مـدینه به کـربلا برای زیارت اربعین که این موضوع در میان مورخان اختلافی است و نیز از مدینه به سوی شام همراه همسر خود عبدالله بن جعفر بوده است.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به دوم فروردین آغاز عملیات فتح المبین گفت: از جمله عملیات‌های مهم دفاع مقدس عملیات فتح المبین بود که در سال ۶۱ در جبهه جنوب اتفاق افتاد که سبب آزادسازی دو هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک کشور، نزدیک شدن نیروهای خودی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول، خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش از تیررس توپـخانه دشمن و دستیـابـی به چـاه های نفـت ابـوقریـب و انهدام بیش از چهار لشکر، ۳۶۱ تانک و نفربر، ۱۸ هواپیما، ۳۰۰ خودرو و ۵۰ توپ شد.

مشکل آب کشور تنها از طریق مدیریت جهادی قابل حل است

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود آب در مناطق مختلف کشور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های جهانی سال ۱۴۰۰ سرانه آب در ایران به کمتر از یک هزار و 400 متر مکعب برای هر فرد در سال خواهد رسید و این به معنی ورود به مرحله بحران آبی در کشور بوده و مشکل آب با مدیریت جهادی امکان‌پذیر است.

شکوری اظهار کرد: ایران از نظر جغرافیایی در بخش نیمه خشک و خشک جهان قرار دارد و میانگین بارش در ایران حدود ۲۵۰ میلی‌متر در سال بوده در حالی که میانگین جهانی ۸۵۰ میلی‌متر در سال است.

وی تصریح کرد: برای حل این مشکل و جلوگیری از تبدیل آن به بـحـران اقداماتی همچون اصلاح کامل امورات مربوط به کشاورزی و مدرنیزه کردن آن، اصلاح الگوهای کشت در سـطح کشور، افزایش قیمت حامل‌هـای انـرژی و آب، ایجاد بازار آب و کنترل کردن حقابه‌ها، اصلاح ساختار مدیریت آب در کشور
و تقویت سازمان محیط زیست لازم است.

عوامل و ثمرات رونق تولید در سال رونق تولید

حجت الاسلام شکوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در لحظات تحویل سال که سال 98 را به نام رونق تولید معرفی فرمودند گفت: آن بزرگوار در سخنرانی روز اول فروردین در مشهد مقدس در چهار محور اساسی بیاناتی را ایراد فرمودند که شامل مسائل مربوط به سال 98، مسائل جمهوری اسلامی با دولت‌های غربی، مسئله اقتصاد و رونق تولید و سخنی با جوانان در مورد کشور، انقلاب و آینده بوده است.

وی ادامه داد: ولی امر مسلمین در این سخنرانی مهم عوامل رونق تولید را حمایت و کمک به تولید کننده و سرمایه‌گذار، اصلاح قوانین و مقررات مربوطه، مقابله جدی با سودجویان، جلوگیری از واردات بی‌رویه و تمرکز تمامی قوای مربوطه کشور بر رونق تولید را برشمردند.

امام جمعه خوی گفت: معظم له نتایج و ثمرات رونق تولید را به وجود آمدن تحول در اقتصاد کشور،
کاهش بیکاری، تورم و فقر، افزایش ارزش پول ملی و ایجاد توازن و کاهش کسری بودجه کشور دانستند.

انتهای پیام/61024/ن

نظر شما