شناسهٔ خبر: 31880001 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ادامه مقابله با گرانفروشان مرغ

مردم گرانفروشان را معرفی کنند

پس از آنکه دادستان تهران از ممنوعیت فروش مرغ با قیمت بالای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و دستگیری ۳۰ نفر از اخلالگران بازار مرغ خبر داد حالا در ادامه اقدامات برای کنترل بازار این محصول با مرکز عرضه مرغ به ‌قیمت ۲۲ هزار تومان برخورد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، دولت اسفند ماه سال 97 اقدامات بسیاری را برای کنترل بازارشب عید انجام داد و به ویژه در بخش کالاهای پروتئینی چون مرغ و گوشت به دلیل نوسانات قیمتی فراوانی که این دو محصول داشتند اقدام به واردات کرده بود و بر این اساس از چهارشنبه 22 اسفند ماه 10 هزار تن مرغ و 10 هزار تن گوشت در صنوف و میادین شهرداری توزیع و عرضه شد.

 

بنابراین گزارش دولت در کنار عرضه بیشتر این محصولات تلاش کرد تا با گرانفروشان و متخلفان این حوزه برخورد کند و بر این اساس عرضه مرغ با قیمت بالای 11 هزار و 500 تومان را ممنوع کرد. «عباس جعفری دولت آبادی» 26 اسفندماه در گفتگو با رادیو ایران خبر داده بود که «گزارشات متفاوتی از دستگاه‌ها گرفتیم و متاسفانه قیمت مرغ را تا ۱۷ هزار تومان افزایش داده بودند در حالی که دولت رسما اعلام کرده که قیمت مصرف کننده ۱۱۵۰۰ تومان است. این امر باعث شد که تیم‌های مشترک دادستانی، سازمان تعزیرات، پلیس، وزارت صمت و سازمان جهاد کشاورزی به میدان اصلی عرضه مرغ و میدان بهمن اعزام شوند. به همه دستگاه‌ها اعلام کردیم که دستگاه‌های دولتی وقتی رقمی را می‌گویند باید به آن عمل کنند.»

 

 دادستان تهران گفته بود: «ما دیروز پیگیری کردیم، سازمان حمایت قیمت رسمی مرغ را داد و گفت که 11500 قیمت مرغ است. ما امروز آن را عملیاتی کردیم و در رسانه‌ها اعلام کردیم که هیچ کس حق ندارد بالاتر از قیمت مصوب دولت مرغ بفروشد زیرا دولت برای نهادهای دامی مربوط به طیور و مرغ ارز دولتی تخصیص می‌دهد. البته امروز تعدادی از تولید کنندگان آنجا (میدان اصلی و بهمن)  مدعی بودند که قیمت مرغ را  14 هزار تومان خریداری کردند و فاکتورهایی ارائه دادند و ما آنها را به سیستم جهاد کشاورزی و وزارت صمت ارجاع دادیم تا بررسی کنند.»

 

به دنبال آن دادستان تهران 27 اسفند ماه خبر دستگیری 30 نفر از اخلالگران بازار مرغ را داد و حالا رییس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از برخورد با مرکز عرضه مرغ به ‌قیمت 22 هزار تومان خبر داده است.

 

ایسنا در این زمینه به نقل از «بهروز طالبیان» نوشته است: «در راستای اجرای طرح گشت‌های نوروزی تعزیرات، پنج گشت مشترک با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف، مبادرت به بازرسی از مراکز عرضه اقلام مورد نیاز مردم به‌ویژه مرغ در سه الی چهار نقطه شهر تهران کردند.»

 

رییس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه عرضه مرغ در عمده مراکزی که مورد بازرسی قرار گرفت با نرخ‌های غیرقانونی 15 تا 17 هزار تومان صورت می‌گرفت، افزود: «گشت‌های مشترک تعزیرات با عرضه‌کنندگان متخلف برخورد و ضمن شکستن قیمت به نرخ مصوب یعنی 11 هزار و 500 تومان، بر عرضه مرغ به‌ نرخ مزبور نظارت کردند تا مردم گران‌تر از نرخ تعیین‌ شده از سوی دولت، مرغ نخرند.»

 

طالبیان افزود: «در بازرسی‌های امروز، گشت مشترک تعزیرات در منطقه شهرک غرب با یکی از مراکز عرضه مرغ به‌نرخ غیرقانونی مواجه شد که این مرکز، مرغ را با قیمت 22 هزار تومان به مردم می‌فروخت. کارشناسان سازمان صنعت و اتاق اصناف به‌ محض مشاهده این تخلف، با دستور قاضی گشت ضمن تشکیل پرونده گران‌فروشی برای مسئول این مرکز، قیمت مرغ را به نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومان اصلاح و بر عرضه آن به‌قیمت مزبور نظارت کردند.»

 

طالبیان همچنین از عرضه 1.8 تن مرغ در منطقه نارمک خبر داد و گفت: «با دریافت گزارش مردمی در مورد دپوی این محموله، گشت مشترک به محل اعزام و پس از کشف محموله، هماهنگی های لازم برای عرضه این محموله مرغ به قیمت مصوب صورت گرفت.»

 

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران به مراکز عرضه مرغ با نرخ غیرقانونی هشدار داد که در صورت مشاهده تخلف، ضمن پلمب مرکز عرضه، شخص متخلف را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

 

وی با اشاره به استقرار کانکس‌های تعزیرات در پنج میدان اصلی شهر تهران افزود: «مردم در صورت مشاهده تخلف از سوی هر یک از اصناف، می‌توانند به این کانکس‌ها مراجعه کنند و مسئول تعزیرات را در جریان بگذارند تا در اسرع وقت با تخلف گزارش‌ شده، برخورد شود.»/

نظر شما