شناسهٔ خبر: 31878908 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حرم مطهر امامزاده شاه غالب(ع) پذیرای زائران نوروزی

بقعه متبرکه امامزاده شاه غالب(علیه السلام) شهرستان بویراحمد پذیرای زائران در نوروز ۱۳۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه، گفت: بقعه متبرکه امامزاده شاه غالب (علیه السلام) شهرستان بویراحمد در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری، پذیرای زائران در  نوروز 1398 است.

 

سید نورالله جنتی پور گفت» برپایی «خیمه معرفت» از مهم ترین برنامه های فرهنگی در حال اجرا در این حرم مطهر در طول طرح نوروزی آرامش بهاری است.

 

بقعه متبرکه امامزاده سید فخرالدین (علیه السلام) معروف به شاه غالب (علیه السلام) در مرکز روستای «کلوار» در منطقه کوهستانی «سیلاب کلوار» از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

حضرت آیت الله بهجت در عظمت زیارت امامزادگان فرمودند: «به این امامزاده ها زیاد سر بزنید، این بزرگواران همچون میوه ها كه هر كدام ویتامین خاصی دارند، هر كدامشان خواص و آثاری دارند».

 

سیلاب و کلوار دو روستای همجوار است که یکی به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه های خروشان و سیلاب ها، به «سیلاب» شهرت دارد و «کلوار» برگرفته از دو کلمه «کل» در اصلاح محلی به نام مکانی مرتفع و «وار» نیز به محل سکونت گفته می شود. 

 

منطقه سیلاب و کلوار با 17 روستا و جمعیتی افزون بر دو هزار و 600 نفر از توابع بخش مارگون شهرستان بویراحمد در 200 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است. 

 

نقطه محوری و کانون این 17 روستا امامزاده شاه غالب (علیه السلام) نام دارد که حدود 110 کیلومتر از بخش مارگون بویراحمد فاصله دارد. 

نظر شما