شناسهٔ خبر: 31878385 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حضرت زینب(س) اسوه صبر و جهاد

گروه معارف- زینب(س) اسوه صبر و جهاد است و تقدیر برای ایشان چنان رقم خورده است که از آغاز زندگی با مشکلات، تألمات و مصائب گوناگون روبه‌رو باشند تا خود را برای ایستادگی در برابر طوفان‌های سهمگین ناشی از هوای نفسانی آماده کنند.

صاحب‌خبر -

حضرت زینب(س) بانویی قهرمان است که پس از شهادت امام حسین(ع) پرچمدار قیام برادر بزرگوارشان بودند و ارائه نهضت عاشورا را برعهده داشتند و این نشئت گرفته از روح ظلم‌ستیزی است که از مادرشان حضرت زهرا(س) و پدرشان حیدر کرار به ارث می‌برد.
آن بانوی بزرگ در راه افشای ظلم و احقاق حق با کلام خویش از هیچ فداکاری و جانفشانی دریغ نکردند. توانا بانویی که عالی‌ترین نمونه از شهامت و دلیری، دانش و بینش، کفایت و خردمندی و قدرت تشخیص موقعیت بوده و هر وظیفه‌ای از وظایف اجتماعی را که عهده‌دار می‌شدند به خوبی انجام داده است.
تقدیر برای زینب چنان رقم خورده بود که از آغاز زندگی با مشکلات، تألمات و مصائب مختلفی روبه‌رو شوند تا خود را برای ایستادگی در برابر طوفان‌های سهمگین ناشی از هواهای نفسانی آماده کنند.
بزرگ بانویی که الگوی صبر و استقامت در برابر سختی‌ها و مصیبت‌هایی است که به ایشان و خاندان اهل‌بیت(ع) وارد آمد و صبر عامل ایستادگی آن بانو در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است.

حضرت زینب(س) اسوه صبر و جهاد
حجت‌الاسلام محسن مرادی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با ایکنا با تسلیت وفات حضرت زینب(س) اظهار کرد: حضرت زینب(س) الگوی صبر و استقامت است.
وی افزود: زینب(س) توانست در برابر مصائب سنگین همچون کوه قامت خود را استوار نگاه دارد و در مواجهه با دشمن با مصیبت و حوادث تلخ با ایستادگی درس و الگو و پیشوا و پیشرو شوند.
کارشناس دینی تصریح کرد: آن بانوی بزرگ در مسیر کربلا تا شام با مصیبت‌های فراوانی روبه‌رو شدند اما مثل یک قله سرافراز و استوار در مسیر تبیین نهضت کربلا ایستادند.
حجت‌الاسلام مرادی در پایان با بیان اینکه حضرت زینب(س) همه مصائب را در راه رضای حق تحمل کردند، گفت: مهمترین خصلت آن بانوی بزرگ عشق وافر به ذات احدیت است تا بتواند همه کس و همه چیز را در محضر او ذوب کند و حتی خویشتن خویش را نبیند.
انتهای پیام

نظر شما