شناسهٔ خبر: 31878340 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابراهیمی با تاکید بر لزوم افزایش مقاصد گردشگری:

اهرم‌های تشویقی برای گردشگری مناطق کمتر شناخته‌شده در نظر گرفته شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر لزوم افزایش مقاصد گردشگری خواستار در نظر گرفتن اهرم‌های تشویقی برای گردشگری مناطق کمتر شناخته‌شده شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت افزایش مقاصد گردشگری در کشور گفت: ایران ظرفیت‌های مختلفی در حوزه گردشگری دارد و باید همه مراکز دیدنی آن به گردشگران معرفی و قابلیت‌های آن نشان داده شود تا هر سال به خصوص در ایام نوروز شاهد تراکم جمعیت گردشگر در شمال یا مشهد و چند شهر دیگر نباشیم.

نماینده مردم رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسهیلات سفر برای مناطق کمتر شناخته‌شده، افزود: باید برای مناطق پرجاذبه‌ای که گردشگر زیادی ندارد یا کمتر معرفی شده، تسهیلات سفر برای بازنشستگان، پرسنل آموزش و پرورش، دانشگاهیان و اقشار حمایتی در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مسئولان به صورتی برنامه‌ریزی کنند تا مردمی که به صورت سنتی چند مقصد سفر بیشتر ندارند، به نقاط دیگر ایران هم سفر کنند؛ این طرح عملیاتی نخواهد شد مگر آنکه تسهیلاتی برای مناطق کمتر گردشگرپذیر، پیش‌بینی و سفر به این نقاط ارزان‌تر شود.

هر سال چند مقصد سفر جدید به مردم معرفی شود

این نماینده مجلس بیان کرد: باید برنامه افزایش مقاصد گردشگری در کشور را در یک پروسه زمانی چندساله تعریف کرد؛ مثلا اگر برای امسال معرفی جاذبه‌های گردشگری سیستان و بلوچستان یا سمنان یا چند شهر دیگر از مناطق مرکزی کشور در نظر گرفته می‌شود، برای آن تبلیغات و تسهیلات پیش‌بینی شود؛ در چنین شایطی با یک چشم‌انداز پنج ساله حداقل بیست مقصد جدید گردشگری به مردم معرفی خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هزینه‌های سفر را باید به حداقل کاهش داد، افزود: اگر اهرم‌های تشویقی برای مناطق کمتر شناخته‌شده در نظر گرفته شود، قطعا مردم سفر به آنجا را در برنامه‌های تفریحی و گردشگری خود قرار خواهند داد و این امر ضمن تمرکززایی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در چند شهر گردشگرپذیر، سبب رونق اقتصادی دیگر شهرهای گردشگری خواهد شد.

کاهش سفرها در نوروز 98

ابراهیمی درباره تاثیر وضعیت اقتصادی کشور بر سفرهای نوروز امسال توضیح داد: افزایش قیمت‌ها بر سفرهای مردم در نوروز امسال اثر خواهد داشت؛ با توجه به وضعیت اقتصادی امسال رشدی در گردشگری نخواهیم داشت و آن دسته از مردمی هم که سفر می‌کنند، نوع وسیله جابجایی خود را برای سفر تغییر و هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه باقی ماندن برنامه سفر در سبد تفریحی خانواده‌ها مهم است، گفت: سفر مردم باید برای مسئولان مهم باشد که نیست؛ اراده محکم در دولت برای تسهیل سفر مردم وجود ندارد./

پایان پیام

نظر شما