شناسهٔ خبر: 31876512 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنه تا صبح جمعه

تهران – ایرنا- وزارت امورخارجه با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد، اتحادیه عرب:حاکمیت اسرائیل بر جولان نقض حقوق بین الملل است و اتحادیه اروپا: حاکمیت اسرائیل بر جولان را به رسمیت نمی شناسیم از مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12 ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
تهران - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی به مناسبت واژگونی قایق گردشگری عراق در دجله در نزدیکی شهر موصل و جان باختن دهها تن در این حادثه با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد.
تهران- عملکرد تجارت خارجی بخش معدن وصنایع معدنی در مدت 11 ماهه 97 نشان دهنده صادرات 51 میلیون و 770 هزار تن کالا به ارزش بیش از هشت میلیارد و 299 میلیون دلار است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی 6 درصد و از نظر ارزشی سه دهم درصد کاهش داشته است.
بلگراد- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با اشاره به روابط دوجانبه ایران و صربستان در سال 97، گفت: حجم مبادلات تجاری بین تهران و بلگراد در سال 1397 نسبت به سال ماقبل آن دو برابر افزایش داشته است.

اخبار خارجی
*********
تهران - «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب گفت: اظهارات مطرح شده مقام های آمریکا که راه را برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی سوریه فراهم می کند، اقدامی کاملا خارج از حقوق بین الملل و مردود است.
تهران - اتحادیه اروپا که در دوران زمامداری «دونالد ترامپ» در موارد متعدد، مواضعی بر خلاف آمریکا اتخاذ کرده است، در رویدادی تازه اعلام کرد که حاکمیت رژیم صهیونیستی را بر بلندی های جولان به رسمیت نمی شناسد.
لندن – سران اتحادیه اروپا پس از نزدیک به چهارساعت بحث و بررسی با صدور بیانیه ای با درخواست دولت انگلیس برای تعویق کوتاه ‌مدت برگزیت به ‌صورت مشروط موافقت کردند.
تهران - وزیر امورخارجه آمریکا پنجشنبه شب ادعا کرد، در مقابله با نفوذ ایران در عراق، سوریه و یمن شکست نخورده‌ایم.
تهران – «میشل تمر» رییس جمهوری سابق برزیل روز پنجشنبه در جریان تحقیقات مرتبط با یک پرونده فساد بازداشت شده است.
تهران – تارنمای خبری «میدل‌ایست‌آی» روز پنجشنبه در گزارشی از پیشنهاد امارات به آمریکا برای ترور رهبران طالبان خبر داد.
تهران– «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن رسیده است که ایالات متحده به طور کامل حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد.
رم - ایتالیایی ها علیه مافیا و سازمان های جنایی که در سراسر این کشور رخنه کرده اند، وارد میدان شده و تظاهرات کردند.
نیویورک- نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد گفت: پیام نوروز، صلح، امنیت و ثبات برای منطقه و جهان است.
تهران - منابع خبری عربی پنجشنبه شب از افزایش شمار قربانیان واژگونی قایق تفریحی در دجله به 71 نفر خبر می دهند.
نیویورک- رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، شناسایی بلندی های جولان در حاکمیت رژیم صهیونیستی را نقض قطعنامه شورای امنیت دانست و گفت این اقدام با مبنای مخالفت واشنگتن با تصرف کویت و کریمه از سوی صدام و پوتین هم در تضاد است.
مسکو - عضو کمیته بین الملل شورای فدراسیون روسیه در نشست این شورا اعلام کرد که روسیه هرگز حاکمیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بر بلندی های جولان را به رسمیت نمی شناسند.
شبس**1613

برچسب‌ها:

نظر شما