شناسهٔ خبر: 31871771 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تردد در تمامی راه های کرمانشاه با سهولت جریان دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمد حیدری' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده ترددها در محور کرمانشاه - بیستون، کرمانشاه - اسلام آبادغرب، اسلام

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ 'محمد حیدری' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمده ترددها در محور کرمانشاه - بیستون، کرمانشاه - اسلام آبادغرب، اسلام آبادغرب - قصرشیرین، حمیل - ایلام و روانسر- جوانرود- پاوه در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون حادثه رانندگی خاصی نداشته ایم و امیدوارم رانندگان با رعایت قوانین و توصیه های پلیسی، بهار خود و دیگران را به خزان تبدیل نکنند.
سرهنگ حیدری تصریح کرد: عمده تصادفات رانندگی در 6 محور استان شامل کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به اسلام آبادغرب، کرمانشاه به روانسر، بیستون به سنقروکلیایی، روانسر به پاوه و قصرشیرین به سرپل ذهاب رخ می دهد.
رئیس پلیس راه استان افزود: از همین رو انتظاری که از رانندگان می رود این است در صورت تردد از محورهای یاد شده نهایت دقت و حوصله را به خرج داده و از شتاب و سرعت بیش از اندازه و همچنین سبقت های غیرمجاز خودداری کنند.
وی با بیان اینکه 40 درصد تصادفات به علت واژگونی خودرو و 70 درصد کل تصادفات نیز در جاده های اصلی اتفاق می افتد، به علل شکل گیری تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با 38 درصد، عدم توجه به جلو با 22 درصد و انحراف به چپ با 12 درصد عمده ترین علل سوانح جاده ای هستند.
سرهنگ حیدری با بیان اینکه 52 درصد افراد به دلیل ضربه به سر فوت کرده اند، به اهمیت بستن کمربند ایمنی اشاره کرد و گفت: رعایت این موضوع برای همه سرنشنیان خودرو الزامی و نقش قبال ملاحظه ای در کاهش صدمات وارده دارد.
رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اعلام اینکه در طرح نوروزی پلیس، 105 گشت محسوس و نامحسوس در جاده های استان برای کمک به مردم و همچنین کنترل رفتار رانندگان حضور دارند، از بکار گیری 110 دوربین ثابت و سیار ثبت تخلف نیز در محورهای استان خبر داد.
وی تصریح کرد: در این میان راننده ای که در طول مسیر مرتکب سه تخلف سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ گردد، خودروی وی به مدت 72 ساعت توقیف خواهد شد.
سرهنگ حیدری در پایان با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروز سال گذشته، 22 نفر جان خود را از دست داده و 270 نفر نیز زخمی شدند، ابراز امیدواری کرد تا رانندگان با رعایت قوانین و مقررات از بروز سوانح و حوادث جاده ای جلوگیری کنند.‌
استان کرمانشاه بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
7458/3033
انتهای پیام

نظر شما