شناسهٔ خبر: 31871533 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الاخباریه: افزایش درخواست های بین المللی برای توقف تجاوزگریهای سعودی به یمن

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ در حالی که جنایت های عربستان سعودی علیه مردم یمن ادامه می یابد، درخواست های بین المللی برای محاکمه این رژیم در سطح بین المللی افزایش یافته است.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: درخواستها برای متوقف شدن حمایت از رژیم سعودی از واشنگتن و برلین شنیده می شود. رژیم سعودی چهار سال است که به کشور یمن تجاوز کرده و ائتلاف متجاوزی را علیه این کشور نیز فرماندهی می کند .
حزب سوسیال دموکرات آلمان از دولت این کشور خواست ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی تمدید شود. این تقاضای حزب سوسیال دموکرات آلمان با توجه به ادامه تجاوزگریهای رژیم سعودی به کشور یمن و مشخص نشدن واقعیتها در جنایت ترور جمال خاشقجی نویسنده منتقد سعودی مطرح شده است.
آندریا نالس رئیس این حزب تمدید بر توقف فروش سلاح به عربستان سعودی به مدت شش ماه دیگر تاکید کرد؛ این ممنوعیت شامل قطعات یدکی ساخت آلمان در طرح های نظامی مشترک بین آلمان، انگلیس، فرانسه و اسپانیاست که به متوقف شدن برخی از طرح های اروپا در فروش سلاح به عربستان سعودی از جمله جنگنده های تایفون منجر شده است.
این در خواست آندریا نالس همزمان با درخواست روزنامه آمریکایی واشنگتن پست برای متوقف کردن حمایتهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد رژیم سعودی و توقف فروش سلاح آمریکایی به رژیم سعودی مطرح شده است. رژیم سعودی از سلاح آمریکایی برای کشتن غیرنظامیان بی گناه در یمن و ویران کردن زیرساختهای این کشور استفاده می کند.
روزنامه واشنگتن پست به مطرح کردن این درخواست بسنده نکرده بلکه تاکید کرده است که اکثر اعضای کنگره آمریکا مخالف حمایتهای دونالد ترامپ از محمد بن سلمان هستند زیرا جنگ با یمن شکست سنگینی را برای عربستان سعودی به همراه داشته است و رژیم سعودی به هیچ یک از اهدافش در تجاوز به یمن نرسیده است.

نظر شما