شناسهٔ خبر: 31870399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

عیدانه جهادگران جوان نورالرضا (ع) برای محرومان جنوب کرمان + تصاویر

گروه جهادی نورالرضا (ع) که حدود هشت سال است در منطقه محروم اسماعیلی در جنوب کرمان تمرکز کرده و کارهای بزرگی را انجام داده‌اند، در ایام پایانی سال و آغاز عید نوروز نیز به یاری محرومان شتافته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، یکی از اهداف انقلاب اسلامی ایران خدمت به محرومان جامعه بوده است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز محرومان را ولی نعمت انقلاب می‌دانستند، جنوب‌شرق کشور یکی از مناطقی است که هنوز محرومیت‌هایی در این مناطق به چشم می‌خورد و نهادهای انقلابی و گروه‌های جهادی سالهاست آتش به اختیار خدمتگزار محرومان هستند.

در جنوب استان کرمان از زهکلوت رودبار جنوب گرفته تا رمشک، شهر اقتصاد مقاومتی و بخش اسماعیلی جیرفت، مناطقی کمتر برخوردار وجود دارد.

گروه جهادی نورالرضا حدود هشت سال است از استان تهران پا به عرصه فرهنگی و عمرانی بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت گذاشته و توانسته‌اند اقدامات خوبی اعم از ساخت مسجد، مدرسه و خانه برای محرومان را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدحسین نوزایی امام‌ جمعه بخش اسماعیلی جیرفت با اشاره به اهمیت جهاد و با بیان اینکه جوانان سرمایه این مملکت هستند، گفت: امروز گروه‌های جهادی در سطح کشور سامان یافته هستند و باید با حمایت مسئولان به رفع محرومیت در مناطق محروم بپردازند.

نوزایی خاطرنشان کرد: در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت نیز هنوز در برخی روستاها محرومیت‌هایی وجود دارد که با کمک گروه‌های جهادی درحال رفع شدن است.

عباس صادقی‌نیا از فعالان فرهنگی بخش اسماعیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: گروه‌های جهادی در بخش اسماعیلی کارهای بزرگی انجام دادند و امیدواریم این را با قدرت تا رفع محرومیت‌ها ادامه بدهند.

وی گفت: از مسئولان می‌خواهیم در کنار گروه‌های جهادی بیایند تا شاهد نباشیم که محرومی وجود داشته باشد.

 

 

خدمت‌رسانی در 5 عرصه به نام شهدا

محمدحسین خدایی مسئول روابط عمومی گروه جهادی نورالرضا استان تهران به خبرنگار فارس در کرمان گفت: حدود هشت سال در منطقه محروم بخش اسماعیلی تمرکز کرده‌ایم و توانسته‌ایم کارهای عمرانی بزرگی انجام بدهیم.

وی بیان داشت: امسال با ۶۵ نفر از استان تهران به بخش اسماعیلی جیرفت آمدیم و در حال ساخت سه خانه مسکونی برای محرومان و یک‌ مسجد در این منطقه هستیم.

خدایی با بیان اینکه در روستای کهوربیگی بخش اسماعیلی در سال‌های گذشته یک مسجد و یک مدرسه را به طور کامل ساخته‌ایم، عنوان کرد: امسال در پنج عرصه به‌ نام شهدا در این منطقه مشغول خدمت‌رسانی هستیم.

مسئول روابط عمومی گروه جهادی نورالرضا استان تهران، با بیان اینکه از کارهای فرهنگی نیز غافل نشده‌ایم و به مناسب‌های مختلف مراسم‌هایی گرفته می‌شود، گفت: مدرسه  در روستای نورآباد اسماعیلی در حال ساخت آن هستیم که اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد.

خدایی با بیان اشاره به اینکه گروه‌های جهادی باید به‌ صورت متمرکز کار کنند و تا پایان یک پروژه به پروژه‌های دیگر نپردازند، گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است، اما مسئولان به این مناطق کم‌توجهی کرده‌اند.

وی گفت: این گروه با توجه به ظرفیت کشاورزی بخش اسماعیلی حتی بذر پیاز و پول برای خرید دام در اختیار برخی محرومان قرار داده است.

حضور ما در مناطق محروم‌ قدردانی از نعمت‌هایمان در پایتخت است

سینا امینی مسئول عرصه شهید حججی گروه جهادی نورالرضا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: محل خدمت این عرصه روستای بلبلوییه بخش اسماعیلی هست که اولین مسجد این روستا را می‌سازیم.

وی گفت: 10 روز در بهترین ایام سال و عید نوروز از خانه دل می‌کنیم و در مناطق محروم جنوب شرق مشغول خدمت به محرومان هستیم؛ با عشق و علاقه خاصی بچه‌ها از پایتخت به مناطق محروم می‌آیند و این را وظیفه خود می‌دانند.

امینی بیان کرد: حضور ما در مناطق محروم‌ نیز قدردانی از نعمت‌ها و آسایشی هست که در پایتخت داریم و نباید در ایام نوروز محرومان فراموش شوند در این مناطق مسئولان کم کاری کردند و امیدواریم بیشتر توجه کنند‌.

استعدادهای منطقه نیازمند توجه است

حسن عباسی مسئول فرهنگی گروه جهادی نورالرضا به خبرنگار فارس گفت: در این مناطق علاوه بر کم‌کاری در بحث عمرانی در بخش فرهنگی نیز کم‌کاری شده است.

وی بیان داشت: دراین دوره در بخش فرهنگی مسابقه کتابخوانی به‌نام کتاب (سربلند) زندگینامه شهید حججی دربین علاقه‌مندان در روستاها توزیع شد.

عباسی گفت: این مناطق در حوزه فرهنگی از جمله حفظ قرآن دارای استعدادهای زیادی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتهای پیام/3388/ق/ح

نظر شما