شناسهٔ خبر: 31869950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتانياهو و پامپئو بر تلاش براي مقابله با ايران تأکيد کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و وزير خارجه آمريکا در يک کنفرانس خبري روز چهارشنبه بر ادامه تلاش‌ها جهت مقابله با ايران تأکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «مايک پامپئو»، وزير خارجه آمريکا بعد از ديدار با «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در فلسطين اشغالي با وي کنفرانس خبري مشترک برگزار کرد.
نتانياهو در اين نشست خبري گفت: «اسرائيل دوستي بهتر از آمريکا ندارد و آمريکا هم دوستي بهتر از اسرائيل ندارد.»
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در اين کنفرانس خبري همچنين گفت: «اينکه ايالات متحده از ما در برابر ستيزه‌جويي ايران حمايت کامل مي‌کند را تحسين مي‌کنم.»
وي در ادامه تصريح کرد: «مي‌خواهم از اين فرصت استفاده کرده و بگويم که ما به اقدام‌ عليه تلاش‌هاي ايران براي تثبيت حضور نظامي خود با سلاح‌هاي خطرناک در سوريه ادامه خواهيم داد. هيچ محدوديتي براي آزادي عمل ما وجود ندارد و ما اين واقعيت را که ايالات متحده از اقدامات ما حمايت مي‌کند، بسيار تحسين مي‌کنيم.»
پامپئو يادآوري کرد آمريکا سالانه 3.8 ميليارد دلار به اسرائيل کمک مي‌کند. او همچنين گفت که اسرائيل جاي خاصي در قلب او دارد.
وزير خارجه آمريکا گفت با نتانياهو درباره تلاش‌هاي دو طرف براي مقابله با ايران، روسيه و چين گفت‌وگو کرده است.
وي تصريح کرد بخشي از تلاش‌هاي آمريکا و اسرائيل بر تشکيل ائتلاف‌هاي منطقه‌اي متمرکز خواهد بود. او اقدام اخير در تشکيل کنفرانسي در «ورشو»، پايتخت لهستان با حضور نمايندگان 60 کشور را در راستاي همين هدف خواند.
«دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهور آمريکا 18 ارديبهشت‌ماه به طور يکجانبه با نقض تعهدات آمريکا ذيل توافق هسته‌اي برجام کشورش را از اين توافق خارج کرد. خزانه‌داري آمريکا اعلام کرد تحريم‌هاي هسته‌اي که ذيل اين توافق رفع شده بودند در دوره‌هاي 90 و 180 روزه احيا خواهند شد.
ترامپ شامگاه دوشنبه 15 مردادماه با امضاي فرماني رسماً دستور اجراي اولين بسته تحريم‌ها عليه ايران را صادر کرد. تصميم ترامپ با مخالفت‌هاي زيادي در سراسر جهان رو به شده است و غير از رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي عربي، جامعه جهاني با آن مخالفت کرده‌اند.
دولت آمريکا بعد از خروج از برجام کارزاري همه‌جانبه براي اعمال فشار عليه ايران به راه انداخته و در تلاش است کشورهاي ديگر را به حمايت از تحريم‌هاي يکجانبه عليه ملت ايران فرا بخواند.
دولت آمريکا به عنوان بخشي از اين کارزار، کارگروهي مشترک همراه با رژيم صهيونيستي تشکيل داده که هدف آن تحريک به اغتشاش و ناآرام کردن ايران است.

نظر شما