شناسهٔ خبر: 31865950 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار سمنان:

قانون در شرایط تحریم مانع فعالیت تولیدکنندگان نشود

استاندار سمنان با بیان اینکه قوانین نباید در شرایط تحریم مانع فعالیت تولیدکنندگان باشد، گفت: انجام واکنش سریع مقابل موانع تولید مورد انتظار صاحبان صنایع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر دقایقی پیش در برنامه زنده تلویزیونی «به وقت عید» از سیمای مرکز سمنان، آغاز سال نو و فرارسیدن بهار باطراوت را به مردم عزیز و شریف استان سمنان تبریک گفت و اظهار داشت: امیدوارم سال 98 سالی سرشار از نشاط و معنویت برای مردم کشور و استان سمنان باشد.‌

وی تصریح کرد: سمنان یکی از استان‌های پهناور و مستعد کشور است که بیش از 600 معدن و دو هزار واحد تولیدی فعال دارد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: استان سمنان دارای تنوع اقلیمی بسیار خوبی بوده و در حال تبدیل شدن از معبر به مقصد گردشگری است.

آشناگر با بیان اینکه استان سمنان از ایوان‌کی تا میامی سرشار از جاذبه‌های گردشگری است، ادامه داد: استان سمنان بالاترین نرخ مهاجرت‌پذیری را دارد و دارای نرخ اشتغال 92 درصدی است.

وی تصریح کرد: استان سمنان با هشت استان کشور هم‌جوار است و نقشی ملی در کشور دارد؛ اگر آب در استان تأمین نشود، توسعه استان انجام نخواهد شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: با سفر رئیس‌جمهوری به استان سمنان، برنامه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران اعلام شد و با رأی 81 درصدی نمایندگان مجلس به تأیید رسید.

آشناگر گفت: تصویب تأمین آب سمنان از سد فینسک و انتقال آب به طول 140 کیلومتر از کالپوش به شاهرود برای مردم این مناطق خبر خوشی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در بخش‌های مختلف در استان سمنان توزیع شد.

استاندار سمنان اضافه کرد: هم صنایع و هم معادن در استان سمنان به‌گونه‌ای است که کمترین تأثیر را از تحریم‌ها گرفته‌اند.‌

آشناگر افزود: رونق تولید به‌عنوان یک شعار محوری و بسیار جدی از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و باید برای حمایت از صاحبان صنایع از صندوق توسعه ملی بهتر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: نقدینگی بسیار بالایی در کشور وجود دارد که به‌عنوان یک گنج محسوب می‌شود و باید این نقدینگی در بورس یا بازار سرمایه فعال شود؛ باید از توانمندی صنعت و دانشگاه در رونق تولید بهره برد.

استاندار سمنان با بیان اینکه باید ساختار نظام مالیاتی و بودجه‌ای کشور باید اصلاح شود، گفت: باید مالکیت را به رسمیت بشناسیم و ساختاری عمل کنیم.

آشناگر بیان داشت: نباید مانع فعالیت صاحبان سرمایه شویم و باید کار آنان را در تولید، توزیع و صادرات تسهیل کرد.

وی بیان کرد: مشکل صاحبان صنایع و تولید، نقدینگی است و تصویب شد تا برای گردش تولید، میزان نقدینگی و تسهیلات سه برابر شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه قوانین نباید در شرایط تحریم مانع فعالیت تولیدکنندگان باشد، گفت: انجام واکنش سریع مقابل موانع تولید مورد انتظار صاحبان صنایع است.

انتهای پیام/2249/م/

برچسب‌ها:

نظر شما