شناسهٔ خبر: 31864127 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ترامپ: آخرین پایگاه داعش امشب آزاد خواهد شد/باقی ماندن ۴۰۰ نظامی آمریکا در سوریه

رئیس جمهور آمریکا در سخنانی مدعی شد آخرین پایگاه داعش در سوریه امشب آزاد خواهد شد و از باقی ماندن ۴۰۰ نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در سوریه امشب آزاد خواهد شد.

او این سخنان را در باغ جنوبی کاخ سفید و پیش از سفر به ایالت اوهایو بیان کرد. دونالد ترامپ در حالی این سخنان را بیان کرد که دو نقشه در دست داشت که یکی از آن‌ها وضعیت کنونی داعش را به تصویر می‌کشید.

او همچنین اعلام کرد این کشور ۴۰۰ نظامی خود را در سوریه نگاه خواهد داشت. 

دونالد ترامپ که در خصوص موفقیت نیرو‌های دموکراتیک سوریه در پاکسازی آخرین سنگر داعش در سوریه صحبت می‌کرد، گفت: منطقه کوچکی از تسلط نیروهای (تروریست‌های) مسلح وجود دارد که امشب پاکسازی می‌شود.

او همچنین برای اثبات دیدگاه خود دو نقشه را نشان داد و گفت: این نقشه‌ای است که همه چیز در آن با رنگ قرمز نشان داده شده است. این وضعیتی بود که در شب انتخابات (ریاست جمهوری آمریکا) در سال ۲۰۱۶ وجود داشت. تمام رنگ‌های قرمز، داعش هستند. هنگامی که من انتخاب شدم، هرج و مرج بود.

او در ادامه گفت: الان در پایین این نقشه، نقطه قرمزی وجود ندارد. واقعیت این است که نقطه کوچکی وجود دارد که امشب از بین خواهد رفت.

گفتنی است نیرو‌های دموکراتیک سوریه از ماه فوریه به پایگاه‌های داعش در باغوز حمله کرده اند؛ منطقه‌ای که از سوی واشنگتن و هم‌پیمانانش به عنوان آخرین پایگاه تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما