شناسهٔ خبر: 31858813 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت جهاد کشاورزی | لینک خبر

سالانه 7.2 میلیون تن سیب زمینی و پیاز در کشور تولید می شود

صاحب‌خبر -

مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه 5 میلیون تن سیب زمینی و 2.2 میلیون تن پیاز در کشور تولید می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری با بیان این مطلب در گفتگو با ستاد خبری نوروز 98 وزارت جهاد کشاورزی،  افزود: 6 میلیون تن گوجه فرنگی و 3 میلیون تن خیار سالانه در کشور تولید می شود که این میزان تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته است.    

وی با اشاره به این که در تولید محصولات سبزی و سیفی هیچگونه  مشکلی وجود ندارد، خاطر نشان  ساخت: با اجرای طرح استمرار تولید سیب زمینی و پیاز در استان های عمدتا جنوبی کشور نظیر سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، ایلام، کرمانشاه و گلستان، نیاز کشور به این محصولات به نحو مطلوب تامین می شود. 

اصغری گفت: بارندگی های روزهای اخیر در استان های خوزستان و جنوب کرمان، برداشت محصولاتی چون پیاز و سیب زمینی و خیار را با مشکل مواجه ساخته و پیش بینی می شود بزودی و با از سرگیری برداشت و حمل محصولات قیمت ها متعادل شود.

وی افزود: متاسفانه هر ساله در ایام نوروز با کمبود وسایل نقلیه باری و محدودیت های ترافیکی وسایل باری سنگین در جاده های پر تردد کشور مواجه هستیم که این موضوع نیز بر بازار عرضه محصولات سبزی و سیفی که عمدتا فسادپذر هستند، تاثیر منفی دارد.

اصغری خاطرنشان کرد: افزایش صادرات محصولات سبزی و سیفی و نیز ورود کشورهای متقاضی جدید از جمله مسایلی است که باید برای مدیریت آن ساز و کار مناسب و ویژه ای اندیشیده شود تا تعادل بازار را در مقاطع خاص برهم نزند.

نظر شما