شناسهٔ خبر: 31858029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی خبر داد

۱۱ امامزاده خراسان‌جنوبی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) در سال تحویل

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برای لحظه تحویل سال‌نو همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری ویژه برنامه‌های خاص فرهنگی و مذهبی طرح‌ریزی شده، گفت: مراسم تحویل سال در ۱۱ امامزاده خراسان‌جنوبی به صورت محوری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به ظرفیت‌های پنهان اماکن متبرکه جهت تقویت باورهای دینی در سطح جامعه، اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی اداره این اماکن دینی برنامه‌های دینی و فرهنگی متعددی را به‌منظور حضور بیشتر مردم در این پایگاه‌های دینی اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای لحظه تحویل سال‌نو همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری ویژه برنامه‌های خاص فرهنگی و مذهبی طرح‌ریزی شده است، بیان داشت: مراسم تحویل سال در 11 امامزاده خراسان‌جنوبی به صورت محوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ویژه برنامه سال تحویل در آستان مقدس امامزادگان از ساعت 23:30 دقیقه آغاز می‌شود، افزود: تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز، قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت زیارت امین‌الله و سخنرانی کوتاه مذهبی از جمله برنامه‌ها است.

مختاری مولودی‌خوانی، اجرای مسابقه معارفی، پخش کلیپ‌های مذهبی، اجرای سرودهای مناسبتی، آمادگی برای لحظه تحویل سال و پخش زنده پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی عطرافشانی و گلباران امامزادگان و بقاع متبرکه توسط هیات‌امنا و خادمان و تهیه هفت سین قرآنی در این اماکن متبرکه را از دیگر برنامه‌های لحظه تحویل سال نو در بقاع متبرکه ذکر کرد و افزود: سازمان اوقاف در تلاش است تا سطح خدمات‌رسانی فرهنگی، اجتماعی معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقاء بخشد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری برنامه‌های بقاع متبرکه در لحظه تحویل سال، بیان داشت: ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال به‌منظور ایجاد آرامش روحی و معنوی مردم برگزار می‌شود.

مختاری تبیین کرد: مردم ترجیح می‌دهند در لحظه تحویل سال در جوار امامزادگان و در فضایی معنوی سال نو را آغاز و در تحویل سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه خیر و فیض و اتصال به مقام قرب الهی قرار دهند.

وی استقبال مردم از مراسم تحویل سال در جوار امامزادگان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در سال‌های گذشته خیل عظیمی از مردم استان لحظه تحویل سال‌نو که بهترین لحظه سال است را در کنار مضجع شریف امامزادگان گذرانده‌اند.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما