شناسهٔ خبر: 31855765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفت و گو با ایرنا:

امدادرسانی به متاثرین برف و سیلاب در سه استان ادامه دارد

تهران- ایرنا- معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه امدادرسانی به متاثرین از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در استان های مازندران، گلستان و سمنان خبر داد.

صاحب‌خبر -

شاهین فتحی روز چهارشنبه با تشریح آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در استان های یادشده تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز اظهار داشت: طبق آخرین گزارش های ارزیابی شده دریافتی از گروه های امدادرسان هلال احمر در استان مازندران ١٢ شهرستان شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، چالوس، ساری، سواد کوه، قائمشهر، گلوگاه، نکا و نوشه) متاثر از حوادث یادشده بوده و هموطنان در این شهرستان ها دچار مشکلاتی شده اند.
وی ادامه داد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر عملیات امدادرسانی در ٦٠ شهر، روستا و محورهای کوهستانی استان مازندران انجام شد که طی آن پنج هزار و 820 نفر از هموطنانمان از این خدمات رسانی بهره مند شدند، 156 نفر اسکان اضطراری و موقت یافتند، 3 نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند و 25 نفر از مصدومان حوادث یادشده نیز در محل خدمات سرپایی امداد و کمک های اولیه را از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر دریافت کردند.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از فوت دو نفر در (سوادکوه بر اثر ریزش کوه و میانرود بر اثر وقوع سیل) خبر داد و گفت: در ادامه امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی 337 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و آب از 283 واحد منازل مسکونی تخلیه شد که در این سلسله عملیات امدادی 96 تیم متشکل از 357 امدادگر و نجاتگر هلال احمر استان مازندران مشارکت داشته اند که امدادرسانی در استان یادشده ادامه دارد.
فتحی با تشریح آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی و برف و کولاک در استان گلستان تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز(چهارشنبه 29 اسفند 97) نیز اظهار داشت: 10 شهرستان آزادشهر، آق قلا، بندرگز، بندرترکمن، علی آباد، کردکوی، کلاله، گرگان، گنبدکاووس و مینودشت متاثر از حوادث جوی و اقلیمی بوده اند که نیروهای امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ٤٠ شهر، روستا و محورهای کوهستانی به چهار هزار و 780 نفر خدمات متنوع امداد و کمک های اولیه را ارائه کرده اند.
وی اضافه کرد: در اجرای این سلسله عملیات امدادی، امدادگران هلال احمر 68 نفر از متاثرین از حوادث یادشده را در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت داده، 353 دستگاه خودرو را از برف رهاسازی کرده و آب را از 70 منزل مسکونی تخلیه کردند که این سلسله عملیات از سوی ١٠٠تیم متشکل از ٤١٧ نفر نیروی امدادی انجام شده که عملیات امدادرسانی در استان یادشده ادامه دارد.
این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تشریح آخرین وضعیت برف و کولاک در استان سمنان تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح امروز(چهارشنبه 29 اسفند 97) نیز افزود: پنچ شهرستان میامی، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدی شهر متاثر از حوادث جوی و اقلیمی بوده اند که نیروهای امدادرسان در 12 محور کوهستانی به هزار و 386 نفر از مسافران نوروزی امدادرسانی کردند.
وی گفت: در اجرای این عملیات امدادرسانی که با مشارکت 24 تیم امدادی متشکل از 89 نفر امدادگر و نجاتگر انجام شد، 243 دستگاه خودرو از برف رهاسازی و مقادیری پتو، نایلون، بسته غذایی، کنسروجات و نان در میان در راه ماندگان حوادث جوی و اقلیمی توزیع شد.
فتحی یادآور شد: عملیات امدادرسانی به مسافران نوروزی در استان سمنان نیز با جدیت ادامه دارد.
وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره 112 مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.
اجتمام**7029*2025

نظر شما