شناسهٔ خبر: 31855600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیین معنوی اعتکاف در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- همزمان با سحرگاه سیزدهم رجب ، آیین معنوی اعتکاف در مساجد تعیین شده چهارمحال و بختیاری از روز چهارشنبه آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، با وجود اینکه ایام البیض امسال با نوروز همراه شده است اما عده ای از مردم به آیین معنوی اعتکاف پرداختند و در مساجد معتکف شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین اعتکاف امسال در 127 مسجد استان در حال برگزاری است که امسال 4 هزار و 456نفر شرکت کرده اند و از این تعداد یک هزار و 302نفر مرد و 3 هزار و 154نفر نیز زن هستند.
حجت الاسلام سید جعفر مرتضوی افزود : بیش از 70 قاری مطرح استان و کشور برای آموزش و ختم قرآن مجید نیز در این مساجد حضور یافتند.
وی افزود: سال گذشته بیش از 7 هزار نفر در ایام البیض معتکف شدند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان از حضور 5 مبلغ ویژه از مرکز تخصصی نماز قم برای بیان معارف اسلامی در اعتکاف خبر داد و گفت: این مبلغین در شهرستان های شهرکرد، فارسان، کیار، اردل و بروجن در مساجدی که اعتکاف برگزار می شود به تبلیغ می پردارند.
وی افزود: 32 نفر روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ایام اعتکاف به استان اعزام شدند و 80 نفر از روحانیون مستقر و 70 نفر از خواهران طلبه در برگزاری اعتکاف همکاری دارند.
وی با بیان اینکه طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.
گفت: براساس این طرح استادان قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتکفان در 40 مسجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می‌شوند.
مرتضوی ختم دسته جمعی قرآن توسط معتکفان، اجرای تلاوت‌های زنده قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک صفحه از قرآن (سوره واقعه)، بیان نکات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل سوره‌‎های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح سعی شده از روحانیون برجسته، مدرسان و قاریان توانمند استفاده شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز از اجرای طرح « با قرآن درزلال اعتکاف » در 40 مسجد شاخص استان خبر داد.
محسن تقی پور افزود: براساس این طرح که از سال های گذشته در ایام البیض و اعتکاف اجرا می شد استادان قرآن برای اصلاح قرائت نمازمعتکفان به مساجد محل برگزاری اعتکاف اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه مبارک رجب از 29 اسفند تا 2 فروردین 98 به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می شود.
2097

نظر شما