شناسهٔ خبر: 31854784 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست آمریکاییها ازپادشاه سعودی برای آزادی فعالان حقوق بشر

تهران – ایرنا – شماری از اعضای دموکرات سنای آمریکا در نامه ای به سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی خواستار آزادی فعالان حقوق بشر و معارضانی شدند که در زندان های آل سعود به سر می برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، 9 سناتور دموکرات در نامه خود نوشتند: سازمان های معتبر بین المللی جزئیات بازداشت های خودسرانه و طولانی مدت فعالان و معارضان صلح طلب آنها را ثبت کرده اند. همچنین تبعیض سیستماتیک علیه زنان، اقلیت های مذهبی و بدرفتاری با کارگران مهاجر و سایرین به خوبی مستند شده است.
این سناتورها خواهان عفو شماری از این زندانی ها و آزادی فعالان حقوق زنان و یک شهروند آمریکایی شدند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اصلاحاتی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آغاز کرده بود به دلیل اقداماتی مانند قتل جمال خاشقچی، «اتکای بیش از اندازه» عربستان سعودی به احکام اعدام و مداخله نظامی سعودی در یمن «به شدت تضعیف شده است.»
این نامه به امضای دیک دوربین (سناتور ایالت ایلینوی)، پاتریک لیهی (ورمونت)، دایان فینستاین (کالیفرنیا)، کریستن جیلیبراند (نیویورک)، ریچارد بلومنتنال (کانتیکت)، الیزابت وارن (ماساچوست)، ران وایدن (اورگون)، اد مارکی (ماساچوست) و جین شاهین (نیوهمپشایر) رسیده است.
شبک**9423**1708

نظر شما