شناسهٔ خبر: 31854565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل خبر داد

حضور 22روزه جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اردبیل گفت: حضور 22 روزه اعضای جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات به مردم می‌تواند گام مثبتی در جهت کاهش تلفات و حوادث باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رامین معبودی شامگاه گذشته در بازدید از پایگاه امداد و نجات بین شهری صائین شهرستان نیر با حضور هلال احمر در جاده‌ها را موجب قوت قلب برای مردم دانست و اظهار کرد: حضور 22 روزه اعضای جمعیت هلال احمر در تعطیلات نوروزی و ارائه خدمات به مردم می‌تواند گام مثبتی در جهت کاهش تلفات و حوادث باشد.

وی با اشاره به اینکه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر فداکارانه و ایثارگرانه در خدمت مردم هستند، افزود: در تعطیلات نوروزی اقشار مختلف مردم در کنار خانواده هستند اما اعضای جمعیت هلال احمر از خانواده دور بوده و در کنار مردم و مسافران هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه نباید انگیزه خدمت به مردم کم شود، تصریح کرد: خدمت به همنوعان از سفارش‌های بزرگان دینی است و باید این سفارش را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معبودی با اشاره به استقرار ۲۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در طرح نوروزی اضافه کرد: 7 پایگاه موقت، 12 پایگاه ثابت و یک پایگاه کوهستانی در تعطیلات نوروزی در سطح استان اردبیل فعالیت خواهند کرد.

مشارکت 1386نفرروز در نوزدهیمن دوره طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی

سعید جوادزاده، معاون امور جوانان هلال احمر اردبیل نیز در این بازدید به اقدامات این جمعیت برای نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: نقشه استان، CD و بروشورهای آموزشی، کتاب، تقویم، کاربرگ نقاشی، بازی فکری و کارت همیار هلال در بین مسافران نوروزی توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 پایگاه ثابت و 3 پست سیار در سطح استان مجری طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی خواهند بود، افزود: 10 خیمه نماز، 4 فضای دوستدار کودک و 13 ایستگاه سلامت برای اجرای مطلوب طرح در استان ایجاد شده‌اند.

جوادزاده با اشاره به اجرای پویش ملی بهرفت در طول برنامه‌های نوروزی توسط جمعیت هلال احمر استان اردبیل تصریح کرد: پویش ملی بهرفت «بهبود رفتارهای ترافیکی» همزمان با سراسر کشور در استان هم اجرا می‌شود که در آن امضاء‌کنندگان میثاق‌نامه متعهد می‌شوند سرعت مجاز را رعایت نمایند، سبقت بی‌جا نگیرند، کمربند ایمنی را ببندند، در هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده نکنند، موقع خواب آلودگی توقف نموده و استراحت کنند حتی اگر فاصله کمی تا مقصد مانده باشد و دیرتر برسند اما خانوده‌ای را عزادار نکنند.

وی افزود: 1386 نفرروز نیروی انسانی در نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در استان اردبیل مشارکت خواهند داشت.

فعالیت 20پایگاه طرح نوروزی در استان اردبیل

بهزاد نواختی مقدم، سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز با اشاره به آغاز فعالیت 20 پایگاه طرح نوروزی در استان اردبیل اظهار کرد: 12 پایگاه ثابت، 7 پست موقت و 1 پایگاه کوهستان تمهیدات لازم را برای خدمات‌رسانی به هموطنان در نوروز اندیشیده اند.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات نوروزی به صورت ملی اجرا می شود، ادامه داد: هدف از این طرح کاهش تلفات جاده‌ای و شتاب‌دهی برای امداد به حادثه‌دیدگان است.

نواختی مقدم با بیان اینکه دو هزار و 244 نفر روز نیروی انسانی در طرح نوروزی امداد و نجات در سطح استان اردبیل به کار گرفته می‌شوند، بیان داشت: 41 دستگاه خودروهای عملیاتی در این طرح به کار گرفته خواهند شد که شامل 20 دستگاه آمبولانس، 11 خودروی ست نجات و 10 دستگاه خودروی کمک‌دار پشتیبان است.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل افزود: یک فروند بالگرد امدادی نیز در استان مستقر می‌شود تا در صورت نیاز از آن در امدادرسانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع و تیم توانا در مرکز استان به صورت آماده‌باش خواهند بود، ادامه داد: امکانات اسکان و تغذیه اضطراری در پایگاه‌های جاده‌ای جهت ارائه خدمات به مسافران تهیه شده است.

انتهای پیام/3463/111

نظر شما