شناسهٔ خبر: 31854321 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

5000 نفر برای شرکت در آیین اعتکاف نام نویسی کردند

یاسوج - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون حدود پنج هزار نفر در استان برای شرکت در آئین معنوی اعتکاف نام نویسی کرده اند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حمید برازش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در ایام اعتکاف جوانان هستند و انتظار می‌رود تا ساعات پایانی امروز تا اذان صبح تعداد معتکفان افزایش یابد.
وی بیان کرد: امسال 110 پایگاه در کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای مراسم معنونی اعتکاف پیش بینی شده است.
برازش با اشاره به اینکه سال گذشته 10 هزار نفر در مراسم اعتکاف در سراسر استان حضور داشتند ،عنوان کرد: در سال جاری به دلیل مقارن شدن ایام البیض با تعطیلات نوروزی پیش بینی می‌شود این تعداد کاهش یابد.
وی اجرای برنامه‌های ویژه میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (ع)، دعای ام داوود، ترویج فرهنگ مهدویت، برپایی محافل انس با قرآن، مراسم رحلت حضرت زینب (س)، ایراد سخنرانی از سوی مبلغان دینی را از مهمترین برنامه‌های ایام اعتکاف در مساجد استان ذکر کرد.
برازش اضافه کرد: هشت نفر روحانی مبلغ ویژه برای حضور در شهرستان‌ها و 50 نفر روحانی مبلغ بومی نیز برای اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی در آیین اعتکاف سال جاری در مساجد این استان حضور خواهند داشت.
کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 720 هزار نفر جمعیت افزون بر 800 مسجد دارد.
7531/1662

نظر شما