شناسهٔ خبر: 31853982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از جلسه شورای اداری بردسکن

9 واحد غیرفعال طی جلسات رفع موانع تولید فعال شد

آخرین جلسه شورای اداری بردسکن در سال 97 برگزار شد و در آن روسای ادارات مختلف این شهرستان، گزارشی از اقدامات خود در سالی که گذشت، ارائه دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، آخرین جلسه شورای اداری بردسکن در سال 97 با حضور امام جمعه این شهرستان، سرپرست فرمانداری، فرمانده سپاه ناحیه، فرمانده انتظامی شهرستان و روسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری بردسکن برگزار شد. 

امام جمعه بردسکن در این جلسه گفت: مسؤولیت پذیرفتن در این برهه از زمان کار بسیار سخت و دشواری است و بنابراین شما مسؤولان شهرستان در مقابل مردم باید پاسخگو باشید.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی افزود: در روزهای گذشته شاهد صف‌های طولانی مردم در سطح شهر برای خرید گوشت تنظیم بازار بودیم، ضروری است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که به همه اقشار مردم کالاهای اساسی برسد.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور در سخنان رهبر معظم انقلاب در روز اول سال جدید، گفت: شعار سال رهبر معظم انقلاب، به عنوان راهبرد سال خواهد بود.

9 واحد غیرفعال طی جلسات رفع موانع تولید فعال شدند

سرپرست فرمانداری بردسکن در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از امدادگران و اعضای ستاد بحران که بارندگی‌های اخیر منجر به نجات 5 نفر از هموطنانمان که در سیل گرفتار شده بودند، گفت: در پی این بارندگی خسارت‌هایی به بار نشست که در مقابل این رحمت الهی ناچیز بود.

ابراهیم قاسم‌پور با بیان اینکه اعضای ستاد بحران آمادگی 100 درصدی خود را در ایام نوروز نیز داشته باشند، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های مربوطه حتما گوش به زنگ باشند و تلفن‌های همراه خود را از دسترس خارج نکنند.

وی با اعلام اینکه هیچ کمبودی در میوه شب عید نداریم،گفت: کالاهای اساسی مردم در بازار به مقدار نیاز وجود دارد که می‌توانند استفاده کنند.

قاسم‌پور به کشیک‌های مستمر از سوی اداره صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان  بردسکن اشاره کرد و گفت: به‌صورت 24 ساعته از واحدهای تولیدی، صنعتی و رستوران و مراکز بهداشتی نظارت داشته باشید.

وی با بیان اینکه طی برگزاری جلسات رفع موانع تولید در سال 97 تعداد 9 واحد صنعتی و تولیدی فعال شدند، ادامه: 200 نفر در این واحدها مشغول به‌کار شدند.

سرپرست فرمانداری بردسکن به جذب سرمایه‌گذار در منطقه اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بردسکن قطب مس کشور است، در سال 98 بسیار جدی‌تر از سال 97 اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی را که از سوی استاندار خراسان رضوی ابلاغ شده است، اضافه کرد: طرح مثلث توسعه اقتصادی که مدلی موفق و تاثیرگذار بوده در این شهرستان شکل گرفته و قطعا با تعامل مسؤولان عاملی برای توانمندسازی و توسعه منطقه است.

سرپرست فرمانداری بردسکن از مدیدران دستگاه‌های اداری خواست که در جذب اعتبارات 98 بکوشند و از اکنون رایزنی‌های لازم در خصوص جذب اعتبارات صورت دهند.

تشکیل 11 کمیته تخصصی ستاد سفر در بردسکن

همچنین  رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بردسکن در گزارشی از تشکیل و فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان بردسکن به ریاست فرماندار این شهرستان و دبیری میراث فرهنگی و عضویت شورای اداری شهرستان در 11 کمیته تخصصی از جمله اقدامات اولیه درراستای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی خبر داد.

احمد صابری زارع با اشاره به هماهنگی واحدهای پذیرایی بین‌راهی، سه مجتمع بین‌راهی امام رضا(ع)، مجتمع بهداشتی رکن‌آباد و مجتمع  بهداشتی درونه، هفت اقامتگاه بومگردی و گردشگری، متذکر شد: 10 مدرسه در قالب کمیته ستاد اسکان با مدیریت  آموزش‌وپرورش، کمیته شهرداری و دهیاری‌ها،کمیته انتظامی، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان، امدادونجات، نظارت و تنظیم بازار و تبلیغات و اطلاع‌رسانی، آمار و برنامه‌ریزی، ارزشیابی و نظارت و نیز کمیته بانک‌ها و دبیرخانه ستاد با مهمان‌نوازی مردم مهمان‌نواز بردسکن آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

صابری از سفر بیش از یک میلیون نفر در عید سال گذشته به بردسکن با متوسط روزانه 120 هزار نفر خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال این جمعیت با توجه به 220 اثر تاریخی تا 2میلیون نفر در نوروز 98 برسد.

هیچ‌گونه کمبودی در بحث کالاهای اساسی مردم نداریم

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با ارائه گزارشی از خدمات یکساله این اداره، گفت: در خصوص برق معادن با پیگیری‌های انجام شده اعتبار و تخصیص خوبی برای شهرستان صورت گرفته است.

شهرام طلوع‌فکور افزود: بردسکن، قطب معدنی بوده و تاکنون شهرستان در اشتغال، تحقق 216 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه کارخانه طلای بیجورد با 95 درصد پیشرفت فعال شده، اضافه کرد: طی چند سال گذشته سرمایه‌گذاران 400میلیارد تومان در بردسکن در حوزه صنعت و معدن سرمایه‌گذاری کردند.

رئیس اداره صنعت و معدن با اشاره به اینکه بردسکن بیشترین تعداد جلسات تنظیم بازار را داشته است، گفت: تاکنون در بحث طرح تنظیم بازار 300 تن برنج پاکستانی، 99 تن شکر، 60 تن گوشت قرمز، 20 تن مرغ منجمد، 7 تن تخم مرغ، 50 تن برنج تایلندی و 60 تن مرغ گرم به شهرستان آمده است.

انتهای پیام/ 70050

نظر شما