شناسهٔ خبر: 31853587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کتاب «جریان‌شناسی تکفیر و حرمت آن در مذهب امام شافعی(رض)» روانه بازار شد

کتاب جریان‌شناسی تکفیر و حرمت آن در مذهب امام شافعی(رض)» تالیف رحمن غریبی رونمایی و روانه بازار شد.

صاحب‌خبر -

رحمن غریبی نویسنده کتاب «جریان‌شناسی تکفیر و حرمت آن در مذهب امام شافعی(رض)» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از جمله تهدیدهای جدی برای اسلام، تفسیر به رای‌هایی است که با موازین و مبانی متقن قرآن و سنت مطابقت نداشته و همواره اعتقادات مسلمانان را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: یکی از موارد مشکل‌زا و چالش‌برانگیز در طول تاریخ اسلام البته بعد از رحلت پیامبر اکرم و فقدان ایشان در میان مسلمانان، مسئله تکفیر است.

غریبی ادامه داد: امروز تکفیر عامل بزرگترین تهدید برای مذاهب اسلامی، یک پدیده‌ روبه فزونی و رشد در جهان به‌ویژه در جهان اسلام و خاصتا در منطقه استراتژیک خاورمیانه شده است.

نویسنده این کتاب تصریح کرد: تکفیر این پدیده‌ نوظهور که هر روز تحت عنوان مفهوم، رنگ، لباس جدیدی خود را همچون غده‌های سرطانی از جسم و پیکر دنیای اسلام نمایان می‌نماید تا جایی پیش رفته است که حتی از نظر سیاسی موجبات دخالت دول غیراسلامی در ممالک اسلامی را باعث شده است و هر از چندگاهی این مساله محمل و دستاویز تجاوز بیگانگان به یکی از ممالک اسلامی می‌شود که این امر باعث بی حرمتی به دنیای اسلام است.

وی یادآور شد: امروز تکفیر باعث عدم اتحاد دنیای اسلام شده و هر روز موجبات تفرق مسلمانان در سراسر دنیا را به وجود آورده و بیشتر موجبات حتی تجزیه ممالک و کشورهای اسلامی می‌شود بطوریکه از تاریخ به وجود آمدن آن هر چه که به طرف جلو آمده‌ایم باعث تجزیه ممالک شده است و دنیای بزرگ اسلام را از چندین کشور بزرگ به ده‌ها کشور کوچک با آرا، نظرات و عقاید گوناگون تبدیل کرده است.

غریبی گفت: یکی از دستاویزها و حجاب‌هایی که جریان تکفیری امروزی پشت آن خود را پنهان کرده است و به این تظاهر روبه جلو آمده سواستفاده از سیره و اسم و رسم سایر مذاهب اهل سنت می باشد تا به این طریق بخواهد عمل زشت و کریه خود را موثق و قانونی جلوه دهد اما در این میان تمام مذاهب اسلامی همیشه به رد این جریان فتنه‌انگیز اعلام برائت نموده‌اند و آن را تحریم نموده‌اند.

نویسنده این کتاب گفت: در این کتاب سعی نگارنده بر آن است که بعد از بیان مبانی و کلیات طرح موضوع به بیان دلایل و عوامل رد تکفیر و تحریم آن در نزد فقه شافعی که یکی از مذاهب اربعه اهل سنت می‌باشد بپردازد.

به گزارش فارس، این کتاب شامگاه دیروز با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار و سایر مسوولان استانی رونمایی شد. 

گفتنی است، رحمن غریبی نویسنده این کتاب دارای لیسانس علوم سیاسی، دکترای فقه شافعی و مهندس عمران است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۳

نظر شما